חדשות בארץ

גורמי המודיעין לשרים: חמאס לא שינה עמדה למרות חיסולו של סינוואר

שרי הקבינט קיבלו סקירה מפי גורמי המודיעין, שציינו כי חמאס לא מתגמש ולא חותר לעסקה למרות חיסולו של יחיא סינוואר. קטאר התבקשה על ידי האמריקנים להפעיל לחץ על ההנהגה המדינית של ארגון הטרור

מיצג למען שחרור החטופים (צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90)מיצג למען שחרור החטופים (צילום: Avshalom Sassoni/FLASH90)
אא

מערכת הביטחון ציינה בפני שרי הקבינט כי אין הגמשה בעמדות חמאס, לאחר חיסולו של יחיא סינוואר, אך קטאר צפויה להגביר מעורבותה במשא ומתן על שחרור החטופים הישראליים. כך דווח היום (שני) בחדשות 12.

כמו כן, בדיון הקבינט הועלתה הצעה שהועברה על ידיה מצרים, לפיה חמאס ישחרר כמה חטופים - תמורת שבועיים של הפסקת אש. ההצעה הוצגה לאחר שראש השב"כ רונן בר, ביקר אתמול בקהיר שם נפגש עם ראש המודיעין המצרי החדש, חסן רשאד. ההצעה המצרית הועלתה כאמור בפני השרים אך לא נערך דיון בנושא.

בחדשות 12 דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו הנחה את בר לנסות לשפר את התנאים מול המצרים. בכירים בממשלה אמרו כי הסיכויים לעסקה הם קלושים. במערכת הביטחון מעריכים כי חמאס ממשיך לדבוק בעמדתו, ומשא ומתן מבחינתו יתנהל רק לאחר שישראל תכריז על נסיגה מלאה מעזה ותתחייב לסיום הלחימה.

בנוגע לקטאר, בו שוהה ההנהגה המדינית של חמאס, בראשות סגנו של סינוואר חליל אל-חיה, הרי שממשלת קטאר, בלחץ אמריקני, מנסה לקדם את חידוש השיחות מול ישראל. 

העיתון הפרו-קטארי "אל-ערבי אל-ג'דיד" דיווח הבוקר כי גורמים רשמיים במצרים מוכנים לשקול שינוי בעמדת המצרים, בנוגע לציר פילדלפי. המצרים כזכור דרשו שישראל תיסוג מהציר וממעבר רפיח. ישראל מתנגדת.

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן יגיע ביום רביעי למצרים עם הצעה חדשה: הצבת כוח רב לאומי בציר פילדלפי, שגם יפקח על ניהול רצועת עזה. בציר עצמו רוב הכוח יהיה מורכב מחיילים מצרים.

חבר במועצה המצרית לענייני חוץ, איימן סלאמה, אמר ל"אל-ערבי אל-ג'דיד" כי "הכוח הרב-לאומי יכול להיות הפתרון למשבר בעזה באופן כללי, ולציר סלאח א-דין (פילדלפי) בפרט. בהתחשב בשינוי המהותי של המתרחש ברצועת עזה, הכוח הרב-לאומי יכול למלא תפקיד חיוני במעבר".

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:חמאסחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה