חדשות בארץ

הותר לפרסום: 7 ישראלים פעלו כסוכנים איראניים בתקופת המלחמה

הפרקליטות התירה לפרסום כי שבעה אזרחים ישראליים, יהודים תושבי חיפה והצפון, ובהם חייל עריק ושני קטינים, חשודים שהופעלו על ידי סוכנים איראניים. ביצעו משימות שונות עבור מפעיליהם

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אא

בית משפט השלום בראשון לציון התיר היום (שני) לפרסום כי פרקליטות המדינה הגישה הצהרת תובע נגד שבעה חשודים, יהודים תושבי חיפה והצפון, החשודים שהופעלו על ידי סוכנים איראניים. העצורים, בהם חייל עריק ושני קטינים, ביצעו משימות שונות עבור מפעיליהם.

בין היתר, העצורים צילמו ואספו מידע על בסיסים ומתקנים צבאיים, ובהם בסיסי חיל האוויר בנבטים וברמת דוד, מחנה הקריה בת"א, אתרי סוללות כיפת ברזל, תחנת הכוח בחדרה ועוד. כמו כן, הם קיבלו מהמפעילים מפות של אתרים אסטרטגיים, ובהם בא"ח גולני.

בין החשודים ששמם הותר לפרסום: אזיז ניסנוב, אלכסנדר סדיקוב, יגאל ניסן, ויצ'סלב גושצ'ין ויבגני יופה. שניים נוספים הם קטינים שלא ניתן לפרסם את שמותיהם. ביום שישי צפויה הפרקליטות להגיש נגדם כתבי אישום לבית המשפט המחוזי בחיפה, בשורה של עבירות ביטחוניות חמורות.

בפרקליטות המדינה ציינו כי מדובר באחת הפרשות החמורות ביותר שנחקרו בשנים האחרונות. הפרשה מלווה מזה מספר שבועות באופן צמוד על ידי ראש הצוות הביטחוני בפרקליטות מחוז חיפה, עו״ד שלי ברזילי-זאבי וע"י עו״ד עינב איטסקו גולד, וכן המשנה לפרקליט המדינה לתפקידים מיוחדים, אלון אלטמן.

על פי העובדות שניתן לחשוף בשלב זה, חקירת המשטרה והשב"כ העלתה כי מזה למעלה משנתיים, החשודים ביצעו שורה של משימות שונות עבור תשתית של גורמי מודיעין איראניים, שפעלה לגיוס אזרחים ישראלים, וזאת בהכוונתם של שני סוכנים איראניים עימם עמדו בקשר.

חקירת המעורבים בשב"כ ובמשטרה העלתה כי החשודים ביצעו שורה של משימות ביטחוניות בהכוונתם של שני סוכנים מטעם המודיעין האיראני – "אלחאן" ו"אורחן", תוך שחברי התשתית מודעים לכך שהמידע שהם מעבירים לסוכנים פוגע בביטחון המדינה, ובחלק מהמקרים אף יכול לסייע לאויב לטובת מתקפת טילים.

עוד העלתה החקירה כי חברי התשתית התבקשו לאסוף מידע אודות מספר אזרחים ישראלים לבקשת הסוכנים האיראניים, ובהמשך לכך אספו מידע כאמור גם במסגרת מעקבים שערכו על חלק מהיעדים.

חלק מחברי התשתית נעצרו במסגרת ניסוין לאסוף מודיעין על אזרח ישראלי שהתגורר בסמוך למקום מעצרם, כשלהערכת גורמי הביטחון תכננו האיראנים לפגוע בו.

פעולות החשודים בוצעו תמורת תשלום כולל של מאות אלפי דולרים, שבוצע בין היתר באמצעות מטבעות קריפטוגרפיים. חלק מהחשודים פעלו במשך כשנתיים, וכולם פעלו בביצוע משימות עבור הסוכנים האיראניים גם תוך כדי המלחמה שמנהלת מדינת ישראל במספר חזיתות.

גורם בכיר בשב"כ: "במסגרת החקירה נתפסו חומרים רבים אשר אספו חברי התשתית והעבירו לסוכנים האיראניים, ביניהם צילומים וסרטונים של בסיסי צה"ל רבים ברחבי הארץ, נמלים, תשתיות אנרגיה בישראל, כל זאת תוך שמדינת ישראל נמצאת בלחימה במספר זירות שונות. ההערכה היא כי פעילות חברי התשתית הובילה לנזק ביטחוני לביטחון המדינה".

מהמשטרה נמסר: "במהלך החקירה הגלויה נחשפו חומרת האירועים והיקפם, שהינם מהחמורים ביותר שידעה מדינת ישראל. החשודים פעלו תוך ידיעה אודות מעשיהם ומתוך בצע כסף, ופגעו במדינת ישראל ובאזרחיה".

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:איראןטרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה