חדשות בארץ

3 שבועות של לחימה בלבנון: חוסלו 7 מפקדי חטיבות וכ-1,200 מחבלים

צה"ל ערך סיכום של המתייחס לשלושת השבועות הראשונים של התמרון הקרקעי בדרום לבנון. ההערכה: לחיזבאללה נותרו כ-30 אחוזים ממספר הרקטות שהחזיק ברשותו בתחילת המלחמה

לחימה בלבנון (צילום: דובר צה"ל)לחימה בלבנון (צילום: דובר צה"ל)
אא

(צילום: דובר צה"ל)

דובר צה"ל מסר הערב (שני) נתונים המסכמים את שלושת השבועות הראשונים של פעילות צה"ל בתמרון הקרקעי בדרום לבנון.

על פי צה"ל, חוסלו שבעה מפקדי חטיבות של חיזבאללה, 21 מפקדי גדודים ו-24 מפקדי פלוגות. נתון זה כולל את חיסולו של חסן נסראללה ושל מפקד חזית הדרום, עלי כרכי.

בנוסף, צה"ל תקף למעלה מ-3,200 מטרות טרור, מתוכן מאות מחסני אמצעי לחימה, מאות משגרים, עמדות נ"ט, תשתיות טרור ומפקדות, מתוכן כ-300 מטרות טרור נתקפו רק ביממה האחרונה.

כמו כן, חוסלו לפחות 1,200 מחבלי חיזבאללה, ואלו מתווספים לכ-2,000 מחבלי חיזבאללה שחוסלו מאז תחילת המלחמה. ההערכה בצה"ל היא כי הושמדו כשליש מיכולות האש שמשויכות לארגון הטרור. במסגרת התמרון פעל צה"ל בשלושה שלבים: פגיעה ביכולות האש והתמ"ס של חיזבאללה, פגיעה בפיקוד והשליטה של ארגון הטרור ותקיפת מרחבים שונים בדרום לבנון.

הרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי קיים היום הערכת מצב וסיור בדרום לבנון, עם מפקד פיקוד הצפון, אלוף אורי גורדין, מפקד אוגדה 98, תת-אלוף גיא לוי ומפקדים נוספים. למפקדי צה"ל בשטח אמר: "תקפנו קרוב ל-30 מטרות בכל רחבי לבנון, שזה איזה סוג של מערכת הבנקאות של חיזבאללה, ׳קראצ׳ אלחסן׳, שהיא מקבלת את הכסף מאיראן, היא מלווה והיא בסוף מממנת את הטרור של חיזבאללה. אנחנו תוקפים בביירות שכבת פיקוד בכירה, ואתם מטפלים פה בשכבת הפיקוד הזוטרה יותר, וכל הדבר הזה בסוף מביא למענה משלים כולל גם מול איראן שבסופו של דבר מממנת, שולחת לפה אמל"ח, שולחת אנשים".

הרמטכ"ל התייחס לנפילתו בעזה של מח"ט 401 של השריון, אל"מ אחסאן דקסה, ואמר למפקדים בלבנון: "תדעו שבזמן שאנחנו מתעסקים עם הדבר הזה. אנחנו איבדנו אתמול מח"ט, את אחסאן דקסה, מח"ט 401. אני ראיתי אותו מרחוק, מקבל פיקוד ברפיח על החטיבה תוך כדי לחימה, בקשר על הטנק, מפקד על החטיבה ובאמת פגשתי אותו כמה וכמה פעמים, כל הפעמים ברפיח, ובאמת בצורה מאוד מאוד מרשימה. אני יודע שאחסאן היה מפקד מאוד מאוד מקצועי, מאוד רציני, פיקוד מלפנים כמו שצריך זה דוגמא ומופת לחיקוי".

 

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:לבנוןחיזבאללהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה