חדשות בארץ

סוכלה חוליית טרור שפעלה בשירות איראן: צעירים ממזרח ירושלים תכננו להתנקש בראש עיר

השב"כ והמשטרה עצרו כי בתום חקירה סמויה שבעה צעירים תושבי בית צפאפא. גויסו על ידי סוכני מודיעין איראניים והוכוונו לפגוע גם במדען ישראלי ובחייל צה"ל

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שבעה צעירים בגילאי 19 עד 23, תושבי בית צפאפא שבמזרח ירושלים, נעצרו בחודש שעבר בחשד שתכננו לחסל מדען וראש עיר במרכז הארץ. כך הותר היום (שלישי) לפרסום, על ידי השב"כ ומשטרת מחוז ירושלים.

החקירה העלתה כי גורם איראני יצר קשר עם אחד העצורים, בן 23, גייס אותו לפעול עבור איראן והורה לו לגייס מחבלים נוספים. החשוד המרכזי הצליח לגייס שישה נוספים והמחבלים הציתו כלי רכב בעין כרם, ריססו כתובות גרפיטי וזרקו רימון לעבר ביתו של איש כוחות הביטחון. כמו כן תכננו לפוצץ ניידת משטרה.

חברי חוליית הטרור קיבלו הנחיה לרכוש נשק והמשימה המרכזית שהאיראני ביקש מהם לבצע כללה איסוף מודיעין על אחד מראשי הערים במרכז הארץ והתנקשות באחד מהמדענים הבכירים במדינה ובחייל צה"ל. הצעירים הכינו את המודיעין הנדרש ואף פנו לאנשי קשר לרכישת נשק, אך נעצרו לפני חודש, לפני שהצליחו להשלים את המהלכים.

על פי השב"כ, כל אחד מהמעורבים קשר את עצמו לאירועים. מחר צפוי להיות מוגש נגדם כתב אישום.

בחקירה עלה כי האיראנים העבירו לחברי החולייה כספים לביצוע הפעולות, וכל פעולה תומחרה. כך למשל קיבלו 500 שקלים עבור צילום מקומות שונים, בהם מכון ויצמן. 1,500 שקלים עבור צילום של יעד מסוים. 2,000 שקלים עבור שריפת רכב. 100 דולר עבור ריסוס כתובות גרפיטי נגד המדינה, ו"להחזיר את החטופים עכשיו". בין 13,000 ל-15,000 שקלים הוקצו לרכישת נשק מסוג אקדח וכנראה גם קרלו, אך הם לא הספיקו לבצע את העסקה.

כזכור, האתמול הותרה לפרסום פרשת ריגול חמורה, גם היא במעורבות איראן, שבמסגרתה שבעה ישראלים תושבי חיפה והקריות, שעלו מאזרבייג'ן, קיימו במשך שנתיים קשר עם גורמים איראניים. תמורת כסף הם צילמו בסיסים צבאיים, שהיו גם למטרות במתקפת הטילים הבליסטיים מאיראן בתחילת החודש. חלק מהשבעה נתפסו כשעקבו אחר בכיר ישראלי ובנו, שבהם לפי החשד תכננו להתנקש.

ביום שישי צפויה הפרקליטות להגיש נגדם לבית המשפט המחוזי בחיפה כתב אישום, בגין עבירות ביטחוניות חמורות.

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:איראןהשב"כ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה