חדשות בארץ

לראשונה: צה"ל תקף בלבנון בסיס ימי של חיזבאללה

מטוסי חיל האוויר השמידו תשתית טרור ימית של ארגון הטרור בלבנון. יורטו טילים ששוגרו מלבנון אל מרכז הארץ. צה"ל פרסם הודעות פינוי לתושבים בדרום לבנון

(צילום: דובר צה"ל)(צילום: דובר צה"ל)
אא

צה"ל תקף הלילה (בין שני לשלישי), לראשונה, באזור אל-אוזאעי בביירות. התקיםה כוונה אל "נמל דיג" שהוא למעשה בסיס של היחידה הימית של חיזבאללה.

התקיפה בוצעה בהכוונה מודיעינית של אגף המודיעין וחיל הים, וחלק מהמטרות שהותקפו הן תשתיות תת קרקעיות, ובהן כלים אוויריים וימיים המשמשים את הארגון להוצאת מתווי טרור נגד מדינת ישראל. בבסיס הימי של חיזבאללה אוחסנו כלי שיט מהירים, ובוצעו הדרכות לכוח הימי של הארגון. כלי השיט של היחידה נועדו לפגיעה בכלי שיט של חיל הים ובמטרות ימיות ואסטרטגיות במרחב הימי של ישראל.

מחבלי הארגון הטרור הלבנוני שיגרו הבוקר חמשיה טילים ארוכי טווח אל מרכז הרץ. אזעקות נשמעו מחדרה ועד ראשון לציון. על פי צה"ל מרבית הטילים יורטו, וזוהתה נפילה בשטח פתוח. כמו כן הופעלו אזעקות בגליל העליון וצפון הגולן, וזוהו כ-15 שיגורים שחצו משטח לבנון, חלקם יורטו והשאר נפלו בשטחים פתוחים.

חיזבאללה לקח אחריות על המטחים ששוגרו לצפון הארץ, ליהודה ושומרון וגם למרכז. נטען כי המטח האחרון למרכז כוון לבסיס 8200 בגלילות. עוד טענו בחיזבאללה כי אחת הרקטות ששוגרה במהלך הבוקר כוונה לעבר סוללת כיפת ברזל.

עוד קודם לכן, הבוקר, רקטה ששוגרה מלבנון התפוצצה בשטח פתוח בשומרון. כמו כן, זוהו הבוקר שיגורים גם לעבר אזור חיפה והקריות. התרעות נשמעו גם באזור יקנעם. שברי יירוט נפלו בעוספיה ובדליית אל-כרמל, נזק קל נגרם למבנה.

דובר צה"ל בערבית קרא בצהריים לתושבי אזור אל-חוש בדרום לבנון להתפנות. בהודעתו נמסר: "צה"ל עומד לפעול בעירכם ולא מתכוון לפגוע בכם. למען ביטחונכם, עליכם להתפנות מבתיכם מיד ולצאת מהעיר למרחק של לפחות קילומטר. כל מי שימצא סמוך לפעילי חיזבאללה, מתקניו ואמצעי הלחימה שלו - מעמיד את חייו בסכנה".

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:לבנוןמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה