חדשות בארץ

בלינקן נחת בישראל – מאמץ אמריקני לקדם הפסקת אש בכל הזירות

מזכיר המדינה האמריקני הגיע לישראל וקיים פגישות עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם נשיא המדינה יצחק הרצוג. האמריקנים מציעים כי גופים אזרחיים ינהלו את חלוקת הסיוע בעזה, וצה"ל יאבטח, ולוחצים להגיע להפסקת אש

נתניהו ובלינקן, היום (צילום: חיים צח/ לע"מ)נתניהו ובלינקן, היום (צילום: חיים צח/ לע"מ)
אא

מזכיר המדינה אנתוני בלינקן הגיע היום (שלישי) לישראל וקיים במשך כשלוש שעות פגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. הערב ייגפש בלינקן גם עם נשיא המדינה יצחק הרצוג ועם שר הביטחון יואב גלנט.

בלינקן דן עם נתניהו בנושא הסיוע לעזה, שארה"ב דורשת להגבירו, והציג הצעה חדשה לפיה חברות חלוקת סיוע פרטיות, מרביתן אמריקניות, ינהלו את הנושא ברצועה. כמו כן, על פי ההצעה, צה"ל יאבטח את אותן חברות אמריקניות באזורים "נקיים מחמאס". יש לציין כי הנושא עלה בישיבת הקבינט האחרונה, והרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי התנגד למעורבות של צה"ל בחלוקה, בטענה שהדבר יסכן את החיילים, שצריכים להתעסק רק בלחימה.

כזכור, לפני כשבוע הודיעו האמריקנים כי אם ישראל לא תאפשר להגביר את הסיוע ההומניטרי לעזה, הם ישקלו לעכב את משלוחי הנשק לישראל. ממשל ביידן הקציב לישראל 30 יום למצוא פתרון לדרישתם.

בלינקן עדכן את נתניהו גם בהצעות האפשריות להפסקות האש בשתי הזירות, וקידום עסקה לשחרור חטופים ישראליים, זאת, למרות שחמאס חזר היום, על פי דיווח בתקשורת הערבית, על סירובו לנהל משא ומתן ללא התחייבות ישראל לנסיגה מלאה מהרצועה.

הערב פרסמה מחלקת המדינה האעמרקינית הודעה לפיה, מזכיר המדינה האמריקני ביקש מנתניהו "למנף את חיסול מנהיג חמאס יחיא סינוואר כדי להבטיח את שחרור החטופים ולסיים את המלחמה בעזה".

לשכתו של נתניהו מסרה כי "הועלה נושא האיום האיראני והצורך של שתי המדינות לאחד כוחות מולו. כמו כן, נתניהו עדכן את בלינקן על פעילות צה"ל בלבנון, ועל הצורך להוביל לשינוי ביטחוני ומדיני בצפון. הם שוחחו גם על התקדמות הלחימה בעזה נגד חמאס". כמו כן, נמסר כי השניים דנו במסגרת השלטונית בעזה ביום שאחרי המלחמה".

בתוך כך, חיזבאללה טען הבוקר כי השליח האמריקני ללבנון, עמוס הוכשטיין, הציג בביירות מתווה לסיום המלחמה בצפון. המתווה כולל שינויים בהחלטת מועצת הביטחון של האו"ם 1701, לרבות פריסת כוח יוניפי"ל גם כמה קילומטרים מצפון לנהר הליטני. עורך העיתון אל-אחבאר, איבראהים אל-אמין, ציין כי חיזבאללה דחה את הצעותיו של הוכשטיין.

אתמול דווח כי ישראל הציבה תנאי להפסקת אש: לצה"ל תישמר האפשרות לתקוף כל מטרה של חיזבאללה שתפעל בדרום לבנון, גם אם החלטת האו"ם 1701. תקיפות אלה, לפי דרישת ישראל, לא יהוו הפרה של הסכם הפסקת האש.

 מתנות בעולם הילדים בלי הגרלה לכל מנוי שנתי: מארז ספרי אפרת ברזל + חודשיים חינם:) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:ארה"בבנימין נתניהומלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה