חדשות בארץ

צה"ל אישר: יורשו המיועד של נסראללה חוסל בתקיפת חיל האוויר בדאחייה

כשלושה שבועות לאחר שחיל האוויר תקף את מפקדת מטה המודיעין הראשית של חיזבאללה בדאחייה, אישרו בצה"ל כי ראש המועצה המבצעת של הארגון, האשם ספי א-דין, חוסל בתקיפה. לצדו חוסלו גם ראש מטה המודיעין של ארגון הטרור, חסין עלי הזימה, ובכירים נוספים

האשם ספי א-דין (צילום מסך, ערוץ אל-מנאר)האשם ספי א-דין (צילום מסך, ערוץ אל-מנאר)
אא

דובר צה"ל הודיע הערב (שלישי), כי האשם ספי א-דין, ראש המועצה המבצעת של חיזבאללה ומי שנחשב ליורשו המיועד של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, חוסל בתקיפת חיל האוויר בדאחייה.

התקיפה התרחשה לפני כשלושה שבועות, אולם עד כה לא היה ברור האם ספי א-דין אכן מצא בה את מותו. שעה קלה לפני הודעת צה"ל, דווח ברשת "אל-ערביה" הסעודית כי גופתו של הטרוריסט הבכיר אותרה בדאחייה, יחד עם גופותיהם של 23 אנשים נוספים.

כזכור, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו, בהכוונה מודיענית מדויקת של אגף המודיעין, את המפקדה הראשית של מטה המודיעין של חיזבאללה, הנמצאת בתת-קרקע, בלב אוכלוסייה אזרחית במרחב הדאחייה שבביירות.

על פי הודעת דובר צה"ל, במפקדה שהו יותר מ-25 מחבלים שהשתייכו למטה המודיעין של הארגון, ביניהם בלאל צאא'ב עיאש, אחראי האיסוף האווירי במטה המודיעין, ומחמוד מחמד שאהין, אחראי מטה המודיעין של חיזבאללה בסוריה. לצדו של ספי א-דין חוסלו בתקיפה בכירים נוספים בחיזבאללה, בהם חסין עלי הזימה, ראש מטה המודיעין של ארגון הטרור, אשר סייע להכווין, לקדם ולבצע פעולות טרור רבות.

האשם ספי א-דין, בן דודו של נסראללה, היה חבר במועצת השורא, הפורום הצבאי-מדיני הבכיר ביותר של חיזבאללה, האחראי על קבלת החלטות ומדיניות ארגון הטרור. בצה"ל ציינו כי בשל קרבתו המשפחתית והאישית לנסראללה, הוא השפיע רבות על קבלת ההחלטות בארגון במגוון נושאים: "בזמנים בהם נסראללה היה נעדר מלבנון, מילא את מקומו ושימש כמזכ"ל חיזבאללה. לאורך השנים, ספי א-דין הכווין פעולות טרור נגד ישראל ולקח חלק בליבת קבלת ההחלטות של חיזבאללה".

לאחר הודעת צה"ל, שאימתה את חיסולו של ספי א-דין, אמר הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי: "הגענו לנסראללה, למחליפו ולמרבית צמרת חיזבאללה. נדע להגיע לכל מי שמאיים על ביטחון אזרחי מדינת ישראל".

קבלו את כל ספרי אפרת ברזל במתנה. הצטרפו כמנויים שנתיים בעולם הילדים, ומארז הספרים יישלח אליכם הביתה במתנה וללא הגרלה + חודשיים חינם :) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:לבנוןחיזבאללהצה"לחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה