פרשת בראשית

אור החיים הקדוש: דבר תורה קצר ומתוק על פרשת בראשית

מחפשים דבר תורה לשולחן שבת? לפניכם פירוש קצר ומתוק לפרשת השבוע - פרשת בראשית, מתוך פירושו הנפלא של אור החיים הקדוש, הכולל עצות וחיזוקים בעבודת השם

אא

"בְּרֵאשִׁית בָּרָא אֱלֹהִים אֵת הַשָּׁמַיִם וְאֵת הָאָרֶץ" (בראשית א', א').

בפירושו של אור החיים הקדוש על הפסוק הראשון בספר בראשית, הוא מדבר על שני עולמות – העולם הזה והעולם הבא, ועתיד לזכות בטוב הצפון בהם באמצעות לימוד תורה ומעשים טובים.

כיצד? תחילה, הקדוש ברוך הוא מכין לצדיקים אוצר של טוב בעולם הבא, העולם הנצחי, שהוא השכר העיקרי לנשמה, ורק לאחר מכן, אם יותירו הצדיקים במעשיהם הטובים מעבר לכך, יזכו לטוב גם בעולם הזה.

"עוד ירמוז כי להיות שיש ב' עולמות - עולם הזה ועולם הבא, והאדם על ידי התעסקו בתורה ובמעשים טובים ישיג הטוב והחיים, כאן הודיענו הכתוב כי לא ישלם לצדיקים שכר התורה והמצות בעולם הזה עד אשר יכין להם אוצר הטוב, שהיא העיקר לחלק הנשמה, ואחר כך אם יותיר מטיבין לו גם בעולם הזה, כי יבחר ה' תחילה להכין לאדם גמול עולם העליון שהוא הנצחי".

הפסוק "בראשית ברא אלהים את השמים ואת הארץ" מרמז על סדר זה: "השמים" הם העולם העליון, עולם הנשמות, ו"הארץ" מייצגת את העולם השפל, עולם הזה.

"והוא שרמז באומרו בראשית ברא אלהים את השמים - שהם עולם הנשמות, ואחר כך ואת הארץ - שהוא עולם השפל אם העדיף בטובו".

לפיכך, מסביר אור החיים, כשהקב"ה  משלם שכר לאדם, הוא נותן לו תחילה חלק בעולם הנשמות ("את השמים"), ורק אחר כך מכין לאדם את חלקו הטוב בעולם הזה ("ואת הארץ"), שלו זוכה רק אם "העדיף בטובו", כלומר, הרבה במעשיו הטובים.

למדנו מכאן שהצדיקים אינם מקבלים את שכרם המלא בעולם הזה עד אשר יזכו לנחלתם בעולם הבא, ורק אז ייתכן שיוסיפו להם טוב גם בעולם הזה.

"הא למדת שאין מטיבין לצדיקים בעולם הזה עד אחר שיזכו בנחלתם לאור באור החיים".

לאן מגיעות הנשמות כשיוצאות מן הגוף? מה זה העולם הבא, ומי זכאי להגיע לשם? הרב זמיר כהן בהסבר קצר ומרתק 

 

קבלו את כל ספרי אפרת ברזל במתנה. הצטרפו כמנויים שנתיים בעולם הילדים, ומארז הספרים יישלח אליכם הביתה במתנה וללא הגרלה + חודשיים חינם :) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:פרשת בראשיתאור החיים הקדוש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה