חדשות בארץ

מבצע "ימי תשובה": חיל האוויר תקף יעדים צבאיים באיראן

התקיפה, שבוצעה בשלושה גלים, כוונה נגד מטרות צבאיות, בהן מתקנים לייצור טילים, משגרי קרקע-קרקע ומערכי טילי קרקע-אוויר

אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)אילוסטרציה (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

חיל האוויר תקף הלילה (בין שישי לשבת) יעדים צבאיים באיראן. על פי הדיווחים, התקיפה נמשכה מספר שעות וכללה כ-20 מטרות שונות במחוזות טהראן, חוזסטאן ואילאם.

מצה"ל נמסר, כי התקיפה כוונה נגד מתחמים צבאיים, מפעלים לייצור טילים אותם איראן שיגרה לעבר מדינת ישראל בשנה האחרונה ומשגרי טילי קרקע-קרקע. בנוסף, הותקפו מערכי טילי קרקע-אוויר ויכולות אוויריות נוספות של איראן, שנועדו להגביל את חופש הפעולה האווירי של ישראל לפעולה באיראן.

עשרות מטוסי קרב, מטוסי תדלוק ומטוסי מודיעין השתתפו בתקיפה, שכללה שלושה גלים. מקורות ערביים מסרו, כי בגל התקיפה הראשון הותקפו מערכות הגנה אוויריות ומכ"מים בסוריה ובעיראק.

ב"ניו יורק טיימס" דווח, בהסתמך על גורם ישראלי, כי בגל התקיפה השני הותקף רכיב המוגדר "קריטי" בתהליך ייצור הטילים ארוכי הטווח של איראן. בדיווח לא צוין האם הרכיב אכן הושמד.

עוד דווח בעיתון האמריקני, מפי גורמים איראניים, כי חיל האוויר תקף גם סוללת הגנה אווירית מדגם S-300 שהוצבה בנמל התעופה הבינלאומי האימאם חומייני. הגורמים ציינו, כי לפחות שלושה בסיסי טילים של משמרות המהפכה נפגעו במהלך התקיפות הישראליות.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה מפי גורם אמריקני רשמי, כי ארה"ב קיבלה מישראל עדכון מראש לפני התקיפה. נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר, בתגובה למתקפה הישראלית באיראן, כי הוא מקווה ש"זה הסוף". הוא הוסיף, כי נראה שישראל פגעה אך ורק במטרות צבאיות.

בצה"ל ציינו כי "לצה"ל יכולות מבצעיות התקפיות רבות, חלקן יצאו היום לפועל בתקיפת מערכים אסטרטגיים בעומק איראן. למדינת ישראל שמורה הזכות והחובה להגן על אזרחי המדינה, באם המשטר באיראן ימשיך בהתקפותיו כלפי מדינת ישראל ואזרחיה".

קבלו את כל ספרי אפרת ברזל במתנה. הצטרפו כמנויים שנתיים בעולם הילדים, ומארז הספרים יישלח אליכם הביתה במתנה וללא הגרלה + חודשיים חינם :) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:איראןצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה