חדשות בארץ

הרמטכ"ל ביום האבל לטבח: "קמנו מעפר והתגברנו. לא נרפה"

רב-אלוף הרצי הלוי פרסם פקודת יום לציון יום הזיכרון לחללי מלחמת "חרבות ברזל": "אנחנו נלחמים ללא פחד וללא לאות על הבית, הלאומי והפרטי – למען השבת הביטחון לכל תושבי המדינה"

הרמטכ"ל הלוי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)הרמטכ"ל הלוי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מדינת ישראל תציין היום (ראשון) את יום השנה הראשון לטבח שביצעו מחבלי חמאס ביישובי העוטף ולפרוץ מלחמת "חרבות ברזל". במהלך יום האבל הלאומי הרשמי, ייערכו שני טקסים ממלכתיים בהר הרצל בירושלים, והדגלים יורדו לחצי התורן.

הרמטכ"ל, רב-אלוף הרצי הלוי, פרסם הבוקר פקודת יום ליום הזיכרון לחללי מלחמת "חרבות ברזל".

"חיילי צה"ל ומפקדיו בסדיר ובמילואים, אזרחים עובדי צה"ל, בעיצומה של מלחמה ארוכה אנו מתכנסים, אומה אבלה וכואבת, ועוצרים כדי לזכור. נתייחד היום עם זכר הנופלים ביום פרוץ המלחמה ובשנת הלחימה מאז".

"זו הייתה שנה של מלחמה בחזיתות רבות, שנה של מערכה שאין צודקת ממנה", אמר הלוי. "המתקפה הנפשעת של אויב נטול צלם אנוש גבתה מחיר קשה וכואב, ואומנם, קמנו מעפר והתגברנו. אנחנו נלחמים ללא פחד וללא לאות על הבית, הלאומי והפרטי – למען השבת הביטחון לכל תושבי המדינה".

"אנו נלחמים גם למען השבת החטופים – מטרת מלחמה חשובה ודחופה. חובתנו כלפיהם וּכלפי משפחותיהם מגלמת את חובתנו כלפי ילדינו – לוחמי המחר: למען ידעו כי אנו ערבים לשלומם ולשלום תושבי המדינה כולם. התקווה בעורף תלויה בנו והיא מקור כוחם וחוסנם של הלוחמים בחזית".

"צה"ל פועל יומם ולילה להגן על תושבי ישראל מפני השואפים להשמידנו", הוסיף הרמטכ"ל. "אנו נלחמים בהגנה ובהתקפה לאורך הגבולות ובעומק שטחי האויב – לא נרפה, נמשיך להתמיד וננצח. הישגינו רבים - בעזה, בלבנון, ביהודה ושומרון ובזירות נוספות רחוקות - ואנו שואפים להשתפר מדי יום. ההצלחות וההישגים הרבים אינם משכיחים מאיתנו את ההתחלה הקשה ואת הכאב באותם הימים".

"ההכרה בכישלון ולקיחת האחריות הן צעד ראשון בתיקון. אין מלחמות שאין בהן מחירים, ולצערי כבד מחיר המלחמה של עם המבקש להיות חופשי בארצו. מעשי הגבורה של הנופלים והפצועים בגוף ובנפש הם שהבטיחו את המשך קיומנו. עלינו החובה להשלים את המשימה עבורם ולפעול לאור ערכי המסירות, אומץ הלב והשליחות אשר הובילו אותם".

"בשנה החולפת חשבתי מדי יום על הנופלים הרבים. בכל יום מחדש חשתי, ועודני חש, בכובד האחריות ובמחויבות העצומה שנושא עימו כל מפקד המוביל את אנשיו לקרב. אנו מוקירים תודה לאנשי המילואים שלנו, המתייצבים שוב ושוב ונלחמים למען החברה הישראלית כולה. המאמץ המלחמתי כרוך במחירים משפחתיים כבדים, בפגיעה תעסוקתית ובשחיקה בלתי נמנעת, ואל לנו לקבלו כמובן מאליו. צה"ל זקוק לכל לוחמיו ולהרבה מעבר".

"היום אנו מרכינים ראש לזכרם של תושבי ובאי הנגב המערבי, לוחמי כיתות הכוננות, אנשי כוחות הביטחון וחיילי צה"ל ומפקדיו. אנו מצדיעים לגבורתם, לעוז רוחם, לנחישות ולמסירות הנפש של מי שנפלו בקרבות הקשים".

"חיילי צה"ל ומפקדיו, המצפן שלנו ברור – להמשיך וּלהבטיח את קיומה ושגשוגה של מדינת ישראל ואת ביטחון אזרחיה לעולם ועד. אתם שומריה ומגיניה של מדינת ישראל. נוסיף לפעול בתחבולה, בעוצמה ובעוז רוח. במלחמה הזו כולנו שותפים, ולדברי ימיו של עם ישראל נוסף כעת פרק חדש, זה המגולל את סיפור גבורתכם".

"יהי זכר הנופלים ברוך".

קבלו את כל ספרי אפרת ברזל במתנה. הצטרפו כמנויים שנתיים בעולם הילדים, ומארז הספרים יישלח אליכם הביתה במתנה וללא הגרלה + חודשיים חינם :) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:צה"להרצי הלויחרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה