בריאות ותזונה

הקרדיולוג חושף: יש פרי אחד שתאכלו כל יום והוא יגן על הלב שלכם

פירות רבים מועילים לבריאות הלב, אך אחד מהם מתבלט במיוחד ומומלץ על ידי מומחה לבריאות הלב, שצורך אותו מדי יום. הנה כל הסיבות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

פירות מהווים מרכיב חשוב בתזונה בריאה, במיוחד בכל הנוגע לבריאות הלב. בעוד שרבים נהנים מהיתרונות הבריאותיים של פירות כמו ענבים, רימונים ואוכמניות, יש פרי אחד שמוביל את הרשימה, לפחות על פי קרדיולוג ידוע. ד"ר ג'ואל קאהן, מומחה לקרדיולוגיה ומחבר הספר "The Whole Heart Solution" , מסביר מדוע תפוחים הם הבחירה המועדפת שלו לשמירה על בריאות הלב ומדוע הוא אוכל אותם מדי יום.

פירות רבים נחשבים למועילים לבריאות הלב, ועשירים בוויטמינים, סיבים ונוגדי חמצון. ד"ר קאהן ממליץ לאכול בין 1.5 ל-2.5 כוסות פירות ביום, ומסביר: "פירות הם צבעוניים, טעימים, ומספקים לגוף תזונה שמורידה את הסיכון למחלות לב ומשפרת את התפקוד המוחי."

מחקרים מראים שענבים, אוכמניות, רימונים ואבוקדו תורמים להורדת לחץ דם, מפחיתים עקה חמצונית (מצב שבו הגוף אינו מתמודד כראוי עם כמות הרדיקלים) ומעלים את רמות הכולסטרול הטוב (HDL).  ד"ר קאהן מציין: "מחקרים מראים שפירות מגבירים את זרימת הדם למוח ומשפרים את התפקוד הקוגניטיבי אצל מבוגרים."

למרות כל היתרונות של פירות אחרים, יש פרי אחד שד"ר קאהן מגדיר כבחירה האישית שלו לבריאות הלב. "אין יום שעובר שאני לא אוכל במהלכו תפוח" הוא אומר. לדבריו, התפוחים עשירים בסיבים תזונתיים שתורמים לבריאות המעיים, מה שתורם ישירות גם לבריאות הלב: "תזונה עשירה בסיבים קשורה לסיכון מופחת למחלות לב וכלי דם."

תפוחים לא רק עשירים בסיבים, אלא גם בוויטמין C ובקוורצטין, רכיבים חשובים לבריאות הלב והעורקים. ד"ר קאהן מסכם: "אני אוכל תפוח לפני הארוחה כי זה עוזר לי לאכול פחות, וזה רווח כפול – גם לניהול משקל וגם לתזונה בריאה."

קבלו את כל ספרי אפרת ברזל במתנה. הצטרפו כמנויים שנתיים בעולם הילדים, ומארז הספרים יישלח אליכם הביתה במתנה וללא הגרלה + חודשיים חינם :) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:תפוחבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה