בריאות ותזונה

מומחה מסביר: זו הטעות (הקטלנית) שאתם עושים עם בשר ועוף

על רקע התפרצות חיידק האי-קולי ברשת בורגרים בארה"ב, מומחה מזון מזכיר כיצד עלינו למנוע מקרים מעין אלו וכיצד להישמר מטיפול לא נכון בבשר לסוגיו

אא

האם אתם בטוחים שאתם יודעים איך להשתמש בצורה נכונה בנתחי בשר ועוף? על רקע זיהום קשה ביותר שהתגלה השבוע ברשת המבורגרים בארה"ב, מומחה לבטיחות מזון מטעם משרד החקלאות הפדרלי בארה"ב, שהתראיין לאחרונה למחקר באתר 'האפינגטון פוסט', אמר כי ישנה טעות שרוב האנשים עושים עם הבשר והעוף שהם קונים, בכלל בלי לדעת שהם טועים בזה. 

המומחה, ארצ'י מגולאס שמו, טוען כי רובנו נוטים לשטוף את הבשר בכיור או על השיש - דבר שמגביר את הסיכון להעברת חיידקים מהבשר או העוף, לכלי מטבח או מזונות אחרים. "זו הטעות העיקרית אך לא היחידה", הוא מסביר. לדבריו, אין קשר בין בשר יקר לזול. "הדגש הוא תמיד באופן הטיפול שלנו בבשר", הוא מסביר ופונה להציג את הטעויות הנוספות שאנו עושים בטיפול בבשר שלנו. 

"אנשים רבים שוטפים אפילו בשר טחון, מתוך מחשבה שבדרך זו הם יפחיתו את תכולת השומן שלו וגם אם זה נכון, ויש דעות שאומרות שזה נכון - יש דרך לעשות את זה".

יש מי שגם טוען שהוא שוטף את הבשר על מנת להסיר את החיידקים שעליו, אולם על פי משרד הבריאות האמריקני שטיפת בשר בקר אינה הכרחית, מכיוון שבישול הבשר בטמפרטורה גבוהה של 71 מעלות צלזיוס לבשר ו-75 מעלות צלזיוס לעוף - מסירה את החיידקים. 

כאמור, הזיהום שהתגלה השבוע ברשת מקדונלד'ס (בעשר מדינות ברחבי ארה"ב) הוא חיידק ה-E-coli שהדביק עשרות בני אדם, וגרם למותו של אדם אחד. מניית הרשת ירדה משמעותית מאז היוודע המקרה המזעזע, שמצטרף לזיהום ליסטריה שהתגלה אף הוא במוצרי בשר שנמכרים ברשתות הבורגרים במדינה. 

קבלו את כל ספרי אפרת ברזל במתנה. הצטרפו כמנויים שנתיים בעולם הילדים, ומארז הספרים יישלח אליכם הביתה במתנה וללא הגרלה + חודשיים חינם :) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:מיםבשרבישולשטיפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה