מורן קורס

אם בחורה בת 19 הצליחה לסרב למחבל ולשמור שבת – מה אנחנו נאמר?

אין לנו מושג כמה כל פעולה פשוטה שלנו מרגשת את אותן אמהות יקרות. מכל כך הרבה ערים בארץ קיבלתי פניות מנשים שרק ביקשו שיסבירו להן מה לעשות כדי לשמור טהרה, ואיך אפשר לעזור כדי שאגם תחזור

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בצהרי יום שישי אחד עזבתי את הבישולים ואת הילדים, ונסעתי לאוניברסיטת תל אביב, המקום שבו ציינו את יום ההולדת ה-20 של אגם ברגר.

אמא שלה ביקשה ממני לדבר על טהרה. רק בשביל לשמח אותה הגעתי. מובן שבכל מה שקשור למשפחות השכולות או למשפחות של החטופים – אני מתייצבת, להיות שם בשבילן.

כשהגעתי, לא היה פשוט כל כך לדבר. נאמר לי שהלו"ז מלא, והנושא שעליו הייתי אמורה לדבר לא כל כך התאים להם, אבל בסוף, אחרי שכנועים רבים – נתנו לי כמה דקות לדבר.

שאלתי אותן מתי הפרשת החלה, כי מירב, אמא של אגם, ביקשה שאדבר על הטהרה אחרי הפרשת החלה. אחת מהן הסתכלה עלי במבט קצת מנותק, ואמרה לי שהן לא יספיקו לערוך את ההפרשה, אבל כיוון שהיום יום שישי יש על השולחן בצד חלה גדולה, בקבוק יין וכוס ענקית, אז מי שרוצה יכול לגשת לשם, לחתוך מהחלה, לעשות הפרשת חלה ולאכול... חייכתי לעצמי, ואמרתי – איזה יהודיות מתוקות. בטח רבי לוי יצחק מברדיטשוב היה מתענג על הדברים שלהן.

לדבר מול אנשים שלא תכננו שישמעו על הטהרה – זה די נועז, הייתי אומרת. אבל בנסי נסים, לא יאמן אך היה שקט בקהל הקדוש. הם הקשיבו בשקיקה. דיברתי על שלוש המצוות של האישה, ועל מסירות הנפש של אגם לכבוד השבת. סיפרתי שאחת החטופות שהשתחררה סיפרה שהיתה עם אגם. באחת השבתות המחבל אמר לה לבשל בשבת, והיא סירבה. אף על פי שהוא איים עליה ואמר: "אם לא תבשלי – נהרוג אותך", היא בשלוות נפש אמרה: "אז תהרוג"...

זה סיפור שצמרר אותי כששמעתי עליו. איזה כוחות נפש יש לבחורה בת 19! ואם היא הצליחה לסרב למחבל ולמסור נפש על שבת – מה אנחנו נאמר? בסוף חיבקתי את אמא שלה, וחילקתי נרות שבת לכל הנשים בקהל לזכות אגם וכל החטופים, שיחזרו במהרה.

אחרי האירוע פרסמתי את מה שהיה באירוע, וב"ה, המון נשים שלחו לי יוזמות מדהימות שלהן שנעשו עבור אגם, ובמיוחד החלטות שקשורות לטהרה. את הכל שלחתי למירב – והיא התרגשה כל כך על כל יוזמה ויוזמה. הגיעו אלי פניות רבות, אפילו מארגנטינה! על קבלות ותיקונים שנשים קיבלו על עצמן.

אין לנו מושג כמה כל פעולה פשוטה שלנו מרגשת את אותן אמהות יקרות. מכל כך הרבה ערים בארץ קיבלתי פניות מנשים שרק ביקשו שיסבירו להן מה לעשות כדי לשמור טהרה, ואיך אפשר לעזור כדי שאגם תחזור.

איזה עם מרגש הוא עם ה'! גם מירב שלחה לי הודעות בסגנון הזה שהגיעו אליה – לפחות 300 הודעות, שמירב אמרה שהציפו אותה, ואין לה מושג מה לעשות עם זה. החלטנו להקים אתר ליוזמה הזו עבור בתה, ושם להסביר לנשים איך שומרים טהרה. כל הנשים הללו, כאילו רק חיכו שמישהו יכתוב להן "בואו תשמרו טהרה כדי לקרב את אגמי ואת הגאולה".

עם ישראל מתעורר, וכל מבט כזה מעצים עוד יותר את התקופה המיוחדת שלנו, את הרגע הזה שכבר רואים אותו לנגד עינינו – את זמן הגאולה.

קבלו את כל ספרי אפרת ברזל במתנה. הצטרפו כמנויים שנתיים בעולם הילדים, ומארז הספרים יישלח אליכם הביתה במתנה וללא הגרלה + חודשיים חינם :) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:שמירת שבתחטופה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה