חדשות בארץ

בניסיון להתמודד עם איום הכטב"מים: מערכת וולקן חוזרת לשירות

כעשור לאחר שהוצאו תותחי הוולקן משירות פעיל, צה"ל החליט לנסות להיעזר בהם מחדש, כדי להתמודד עם נחילי הכטב"מים המשוגרים מלבנון. בתום שלושה חודשים של ניסויים, המערכת משולבת בצפון

תותח וולקן, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)תותח וולקן, ארכיון (צילום: דובר צה"ל)
אא

בחודש יוני האחרון החליטו בצה"ל להיעזר מחדש בתותחני הוולקן הישנים, כדי לנסות להתמודד עם איום הכטב"מים המשוגרים מלבנון. היום (ראשון) אישרו בצה"ל כי בתום חודשים של ניסויים והתאמת המערכת לדרישות הצבאיות, התותחים שבים לפעילות מבצעית במספר אזורים.

לפני מספר ימים הציב צה"ל תותח וולקן ראשון בגבול הצפון והשימוש בו ייבדק מבצעית. זאת, במקביל לשיפור מערכות נוספות.

הוולקן הוצא משירות פעיל בשנת 2006 ובחודש יוני האחרון פרסם משרד הביטחון קול קורא לכלל התעשיות הישראליות כדי למצוא מערכת שתשפר את ההתמודדות של צה"ל מול הכטבמ"ים. תותחי הוולקן היו בעבר בשימוש מערך ההגנה האווירית.

תותח וולקן, או בשמו הישראלי מחבט, מתבסס על מקלע גאטלינג (M61A1) מתוצרת ג'נרל דיינמיקס. מערך הנ"מ הישראלי הפעיל מאז 1975 פלוגות, שהשתמשו בתותחי וולקן שהותקנו על גבי נגמ"שי M 113 ("זלדה"), לצד משגר טילי סטינגר, מכ"מ ייעודי, מערכת מעקב ומחשב בקרת ירי.

תותח הוולקן יורה תחמושת נפיצה (פגזים ולא קליעים) בקוטר 20 מ"מ המשוגרים בקצב אש של 6,000 פגזים בדקה משישה קנים. בחודש יוני דווח בארה"ב שצבא אוקראינה עשה שימוש בתותחי וולקן במלחמה מול רוסיה.

קבלו את כל ספרי אפרת ברזל במתנה. הצטרפו כמנויים שנתיים בעולם הילדים, ומארז הספרים יישלח אליכם הביתה במתנה וללא הגרלה + חודשיים חינם :) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:צה"למלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה