חדשות בארץ

תיבדק אפשרות לעסקה עם חמאס: ראש המוסד יצא לקטאר

ראש המוסד דדי ברנע יצא לקטאר לפגישה עם נציגי המתווכות. על הפרק: קידום הצעה חדשה לעסקה לשחרור חטופים. חמאס: "שחרור כל החטופים בפעימה אחת, תמורת סיום המלחמה"

ראש המוסד (צילום: חיים גולדברג, פלאש90)ראש המוסד (צילום: חיים גולדברג, פלאש90)
אא

ראש המוסד דדי ברנע יצא היום (ראשון) לדוחא, בירת קטאר, וייפגש עם ראש ה-CIA ביל ברנס ועם ראש ממשלת קטאר, מוחמד א-ת'אני. המטרה: להתניע מחדש את המשא ומתן לעסקת חטופים.

בארה"ב דווח כי בקרב הממשל האמריקני יש פסימיות רבה בנוגע לאפשרות לסכם מתווה ראשוני שיוביל לשחרור חטופים בעתיד הקרוב. ההערכה היא כי חמאס ימשיך בסירובו לנהל משא ומתן בטרם ישראל תודיע על סיום הלחימה ונסיגה מהרצועה. אם השיחות בדוחא לא יתקדמו בארה"ב מעריכים כי התהליך יוקפא עד לאחר הבחירות לנשיאות בארה"ב.

כזכור, הפגישה הקודמת בדוחא, באמצע חודש אוגוסט, לא הניבה תוצאה חיובית. כעת העיניים נשואות בעיקר לרצועה, לאחר חיסולו של יחיא סינוואר. חמאס לא הודיע באופן רשמי מי החליפו בתפקיד, לא בעזה, ולא כראש הלשכה המדינית. ההערכה היא כי את הלחימה מנהל כעת אחיו הצעיר של יחיא, מוחמד. בעיני המודיעין הישראלי הוא נחשב לקיצוני יותר ויתכן וירצה להמשיך בלחימה כדי "לנקום" את חיסולו של אחיו הגדול. כמו כן, לא ידוע מה טיב יחסיו עם אנשי הלשכה המדינית של חמאס בקטאר ואם הוא בכלל מקשיב לדעותיהם.

בארה"ב הציעו עסקה "קטנה" לפיה חמאס ישחררו חמישה או שישה חטופים חיים בתמורה להפסקת אש בת שבוע עד שבועיים, ואחר כך משא ומתן רחב יותר. חמאס התנגד לכך. בחדשות 12 דווח היום כי בחמאס טענו בערוץ חדשות סעודי כי ארגון הטרור יציע למתווכות עסקה כוללת לסיום המלחמה. לטענתם ההצעה כוללת נסיגה ישראלית ועסקת חליפין, שבמסגרתה ישוחררו כל החטופים הישראלים - בפעימה אחת.

ערב יציאת המשלחת הישראלית לדוחא, מסרו אמש משפחות חטופים הצהרה לתקשורת ליד בסיס הקריה בתל אביב. הן הביעו את "דאגתן מההתפתחויות האזוריות והשלכותיהן על גורל יקיריהן".

המשפחות ציינו כי "אחרי התקיפה באיראן אנו חרדים מהידרדרות להסלמה אזורית שתרחיק אותנו מעסקה, ותגזור גזר דין מוות על אהובינו בשבי".

מנגד, משפחות חטופים מפורום "תקווה" פנו היום ללשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו ודרשו להיפגש עימו. הפורום ציין כי "מדינת ישראל מסכנת את החטופים כשהיא מנהלת משא ומתן עם חמאס. הארגון משדר לתושבי עזה את המסר שהוא עדיין שולט ברצועה. מצב שכזה שולל כל אפשרות להגיע לעסקה עם הגורמים המקומיים המחזיקים בחטופים. כל עוד מדינת ישראל תנהל משא ומתן עם חמאס הסיכויים שגורמים ברצועה יאזרו אומץ לצאת כנגדו הם אפסיים. עצם המחשבה על עסקה שלא כוללת את כלל החטופים היא כשלעצמה מסכנת את יקירנו".

"אנו דורשים ממדינת ישראל ליצור מדיניות ברורה שתבהיר לתושבי עזה שחמאס כארגון חדל מלהתקיים. אנו מבקשים להגביר את המאמצים להגיע לגורמים שבאמת מחזיקים חטופים ולנהל איתם משא ומתן וזאת בהתאם למתווה שראש הממשלה עצמו הצהיר עליו עוד לפני חיסול סינוואר".

קבלו את כל ספרי אפרת ברזל במתנה. הצטרפו כמנויים שנתיים בעולם הילדים, ומארז הספרים יישלח אליכם הביתה במתנה וללא הגרלה + חודשיים חינם :) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:דדי ברנעחטופים בעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה