בריאות ותזונה

תעלומת המיגרנות: האם נמצאה הסיבה שגורמת להתפתחות מיגרנה?

האם נגיף ההרפס מסתתר מאחורי כאבי הראש שלכם? מחקר חדש חושף גילויים מפתיעים וחושף קשר מפתיע בין הרפס וכאבי ראש

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

האם גם אתם נמנים על האנשים הסובלים ממיגרנות לעתים תכופות? אם שאלתם את עצמכם ממה הן נובעות, ומדוע הן נגרמות, בוודאי אתם יודעים שאין לכך תשובה אחידה. אולם כעת מעלים מדענים השערה מרתקת: ייתכן מאוד שנגיף ההרפס כואב לכאבי ראש עזים או למיגרנות.

במסגרת מחקר חדש שנעשה על ידי חוקרים שבחנו נתונים רפואיים של אלפי אנשים, נבדק קשר אפשרי בין זיהום בנגיף הרפס סימפלקס לבין התפתחות של כאבי ראש חוזרים ונשנים.

החוקרים בחנו נתונים רפואיים של אלפי אנשים ובדקו האם קיים קשר בין נוכחות של נגיף ההרפס בגופם, לבין התלונות על כאבי ראש או מיגרנות. המחקר התמקד במיוחד בסוג מסוים של נגיף הרפס הנקרא HSV-2.

תוצאות המחקר הראו כי אנשים נשאים של נגיף HSV-2 היו בעלי סיכוי גבוה יותר לסבול מכאבי ראש עזים או ממיגרנות, בהשוואה לאנשים שאינם נשאים של הנגיף. כלומר, קיים קשר סטטיסטי בין שני הגורמים הללו.

בעקבות כך המחקר מציע כי זיהום בנגיף הרפס סימפלקס עשוי להיות אחד הגורמים התורמים להתפתחות של כאבי ראש או מיגרנות. עם זאת, חשוב להדגיש כי קשר סטטיסטי אינו בהכרח מעיד על קשר סיבתי. כלומר, לא ניתן לקבוע בוודאות כי הנגיף הוא הגורם היחיד או העיקרי לכאבי הראש, וייתכן שקיימים גורמים נוספים המשפיעים על התופעה.

כמו כן, המחקר מדגיש את החשיבות של בחינה מקיפה של הגורמים לכאבי ראש. במקרים מסוימים, טיפול בנגיף ההרפס עשוי לסייע בהפחתת תדירות ועוצמת הכאבים. עם זאת, מדגישים החוקרים כי כמובן שחשוב להתייעץ עם רופא כדי לקבל אבחון מדויק וטיפול מתאים.

החוקרים הדגישו: "כאבי ראש יכולים להיגרם ממגוון רחב של גורמים, כולל מתח נפשי, חוסר שינה, תזונה לקויה, תרופות מסוימות, ומצבים רפואיים אחרים. המחקר הנוכחי מציע עוד גורם אפשרי שיש לקחת בחשבון. אין ספק כי ממצא זה עשוי לסייע בהבנה טובה יותר של הגורמים לכאבי ראש ולפתיחת דלתות לטיפולים חדשים".

קבלו את כל ספרי אפרת ברזל במתנה. הצטרפו כמנויים שנתיים בעולם הילדים, ומארז הספרים יישלח אליכם הביתה במתנה וללא הגרלה + חודשיים חינם :) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:מיגרנההרפס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה