חדשות בארץ

ראש השב"כ: "מדי יום באים בחשבון עם כל מבצעי הטבח הנורא - אחד אחד"

ראש השב"כ רונן בר, התייחס היום לנעשה בשב"כ מאז החלה מלחמת "חרבות ברזל", וגם לתפקוד הארגון ביום המתקפה על יישובי העוטף. נשא דברים בטקס לציון יום השנה למתקפת הטרור: "כארגון שנדרש לספק ביטחון ותחושת ביטחון, נכשלנו במתן התרעה"

ראש השב"כ, ארכיון (צילום: פאש90)ראש השב"כ, ארכיון (צילום: פאש90)
אא

ראש השב"כ רונן בר, התייחס היום (ראשון) לנעשה בשב"כ מאז החלה מלחמת חרבות ברזל, וגם לתפקוד הארגון ביום המתקפה על יישובי העוטף. בדברים שנשא בטקס לציון יום השנה למתקפת הטרור ולמלחמה בדרום ובצפון אמר בר: "שנה חלפה מאז כשלה מדינת ישראל בחובתה הבסיסית - הגנה על אזרחיה. כארגון שנדרש לספק ביטחון ותחושת ביטחון, נכשלנו במתן התרעה מספקת, וכולנו מרכינים ראש ביום הזה, מתוך כבוד לאלו שנפלו ונקטלו, לאלו שנחטפו, לאלו שנלחמו ולאלו שלא הצלחנו להציל".

"את היום הזה נקדיש לזיכרון, ללמידה ולהתקפה בכל הזירות אשר שתבהיר: הטבח לא פגע בנחישות שלנו להגן על הארץ, על אזרחיה ועל ערכיה, להיפך - הוא רק הגביר אותה".

בנוגע לתחקור האירועים והתנהלות הארגון שבראשו הוא עומד אמר בר: "אנחנו מחויבים לעצמנו, לעובדינו ולציבור שעוטף אותנו להשלים את תהליך התחקיר יחד עם מאמצי הלחימה. אנו בעיצומו של תחקיר נוקב, עמוק, שלא ישאיר אבן אחת במקומה. אנחנו לומדים כבר עכשיו ותוך כדי התחקיר, משתנים ומתקנים. אנחנו לומדים על הסיבות לכשל ועוסקים בנדבכים העמוקים ביותר שיאפשרו לנו לצמצם את הסיכוי לכשלים כאלה בעתיד".

"את המשמעות של מלחמה רב זירתית אנו מרגישים מדי יום: במעורבות בלחימה בלבנון, בסיכול צירי ההברחות האיראנים, בסיכולי הכוונות לפיגועי אישים, בגדיעת מאות צירי הטרור ביו"ש, בסיכול תקיפות סייבר מסוכנות, בהגנה על נציגויות בעולם ובעיקר - בשינוי המציאות בעזה עד היסוד".

על פעולת הארגון ביום המתקפה ועד היום הוסיף ראש השירות: "עם הישמע האזעקות הראשונות צוותי הלוחמים שנשלחו לפנות בוקר לשטח בלמו בגופם עשרות מחבלים בדרכם לאשקלון, ומייד עם הבנת גודל האירוע, כל השב"כ התייצב. מתוככם קפצו אלו אשר יצאו ונכנסו לכפר עזה לחלץ עוד ועוד תושבים, אלו שסייעו לעצור את המתקפה על מפלסים, אלו שנלחמו ברעים. מי בשטח, מי בחפ"ק".

"חלקכם עסקתם בלחימה, חלקכם במניעת הצטרפות זירות נוספות, וכבר בשעות הראשונות - הקמתם חפ"ק לאיתור שבויים ונעדרים, חפ"ק ניל"י שעד היום ומדי יום בא בחשבון עם כל מבצעי הטבח הנורא - אחד אחד, עד שנגיע לכולם וחפ"קים לסיכול הבכירים".

"לצד הכשל המודיעיני ראינו מופעי לחימה הירואים, התעשתות מהירה, חתירה למגע ומלחמה עיקשת - מאז ועד היום. השב"כ מנקודת הכשל הגדולה ביותר שלו - הוכיח שהוא בלתי שביר. ומה שהופך ארגון לבלתי שביר הם הערכים שלו והיכולות שלו. ארגון שברור לו שעד שיוחזר אחרון החטופים - האורות יהיו דלוקים. זהו הארגון שעם ישראל רוצה שימשיך להגן עליו - גם כשכשל".

קבלו את כל ספרי אפרת ברזל במתנה. הצטרפו כמנויים שנתיים בעולם הילדים, ומארז הספרים יישלח אליכם הביתה במתנה וללא הגרלה + חודשיים חינם :) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:השב"כמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה