חדשות בארץ

הצעה מצרית: הפסקת אש בת יומיים בעזה ושחרור 4 חטופים ישראלים

נשיא מצרים אבד אל-פתאח א-סיסי הגיש הצעה חדשה לפיה שני הצדדים יכריזו על הפסקת אש קצרה, ושחרור מחבלים מישראל תמורת ארבעה חטופים ישראלים. בהמשך, יתנהל משא ומתן בן 10 ימים לסיום המלחמה ושחרור כל החטופים

נתניהו וא-סיסי, ארכיון (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)נתניהו וא-סיסי, ארכיון (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
אא

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי, הציג היום (ראשון) לישראל, לארה"ב ולקטאר, הצעה חדשה שתביא, לדבריו, לסיום המלחמה בעזה ושחרור על החטופים הישראליים.

על פי הצעת הנשיא המצרי חמאס וישראל יכריזו על הפסקת אש בת יומיים. ישראל תשחרר אסירים פלסטינים לפי מספר שחמאס יסכים לו, וארגון הטרור ישחרר בין ארבעה לחמישה חטופים ישראליים. לאחר מכן שני הצדדים ינהלו משא ומתן שיימשך עד עשרה ימים. בסיומם ישראל תודיע על סיום המלחמה ונסיגה מלאה מעזה וחמאס ישחרר את כל החטופים, החיים והמתים.

התקשורת הקטארית דיווחה כי גורם בחמאס אמר: "היום המתווכים המצרים, הקטארים והאמריקנים נפגשים עם גורמים ישראלים. אנחנו נקשיב להצעותיהם, אבל אנחנו מצידנו מעדיפים עסקה מקיפה שתתקיים בפעימה אחת". הבכיר בארגון הטרור ציין כי עסקה כזו "תביא לסיום המלחמה אחת ולתמיד, והיא תכלול חילופי שבויים שבהם כל העצורים (כך מכנה החמאס את החטופים) משוחררים בתמורה למספר מוסכם של אסירים פלסטינים בבתי הכלא הישראליים". הוא הוסיף לצד זאת כי "לא נדחה רעיונות אחרים שהמתווכים עשויים להציג", אבל הבהיר כי בחמאס מתעקשים על הפסקת המלחמה. "בלי זה, לא יהיה הסכם".

ראש ממשלת קטאר מוחמד א-תאני וראש ה-CIA וויליאם ברנס, נועדים הערב עם ראש המוסד דדי ברנע. השלושה דנים בהצעה המצרית ובוחנים הצעות נוספות מצד קטאר וארה"ב.

קבלו את כל ספרי אפרת ברזל במתנה. הצטרפו כמנויים שנתיים בעולם הילדים, ומארז הספרים יישלח אליכם הביתה במתנה וללא הגרלה + חודשיים חינם :) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:חטופים בעזהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה