בריאות ותזונה

התשובה שתפתיע אתכם: מה בריא יותר - פירות טריים או פירות קפואים?

בעוד שפירות טריים נראים כמו הבחירה הבריאה ביותר, לפירות קפואים יש יתרונות תזונתיים מפתיעים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כשהשאלה מה בריא יותר, פירות טריים או פירות קפואים, עולה לדיון - רבים נוטים להניח כי פירות טריים תמיד יהיו בצד המנצח. אך האמת היא מורכבת יותר, וישנם מקרים שבהם דווקא הפירות הקפואים עשויים להיות הבחירה הבריאה יותר.

פירות טריים נאספים כשהם בשיא הבשלות, מה שמבטיח את התכולה הגבוהה ביותר של ויטמינים ומינרלים. מהרגע שהפרי נקטף, הוא מתחיל לאבד מערכו התזונתי. פירות טריים הנשמרים בחנויות או בבית במשך כמה ימים עלולים לאבד חלק גדול מהוויטמינים שבהם, במיוחד ויטמין שרגיש לאור ולחום.

פירות קפואים נקטפים גם הם בשיא הבשלות, אך מוקפאים מיידית לאחר הקטיף. תהליך ההקפאה עוצר את התפרקות הוויטמינים ומשמר את הערכים התזונתיים לאורך זמן. מחקרים מראים כי בחלק מהמקרים, לפירות קפואים יש רמות גבוהות יותר של ויטמינים מסוימים לעומת פירות שנשמרו טריים במשך כמה ימים.

פירות קפואים נוחים לשימוש ויכולים להישמר במקפיא במשך חודשים מבלי לאבד מערכם. הם אידיאליים לשימוש בשייקים, עוגות, יוגורטים ותבשילים. יתרון נוסף של פירות קפואים הוא המחיר הנמוך והיציבות במחיר לאורך השנה, בעוד שמחירי פירות טריים נוטים להשתנות בהתאם לעונה.

פירות טריים יכולים להיות חשופים לחומרי הדברה במהלך גידולם ולעיתים לחומרים משמרים במהלך השיווק. בפירות קפואים, לעומת זאת, התהליך כולל לרוב רק את הקפאת הפרי ללא תוספת כימיקלים, מה שהופך אותם לאופציה בטוחה יותר במקרים מסוימים.

בסופו של דבר, הבחירה בין פירות טריים לקפואים תלויה בצרכים האישיים ובזמינות. פירות טריים הם כמובן נהדרים, אך פירות קפואים שומרים על הערכים התזונתיים לאורך זמן, נוחים יותר לשימוש, ובמקרים מסוימים עשויים להיות אפילו בריאים יותר.

קבלו את כל ספרי אפרת ברזל במתנה. הצטרפו כמנויים שנתיים בעולם הילדים, ומארז הספרים יישלח אליכם הביתה במתנה וללא הגרלה + חודשיים חינם :) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:פירותבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה