חדשות בארץ

ישראל מציעה פיצוי כספי לעזתיים שיעזרו לאתר חטופים

ראש המוסד דדי ברנע קיים היום פגישות נוספות עם המתווכים בין ישראל לחמאס. ארגון הטרור דבק בעמדתו: "שחרור חטופים תמורת סיום המלחמה". ישראל מציעה לתושבי עזה פיצוי כספי וסיוע ביציאה מהרצועה, תמורת מידע על חטופים

פעילות ברצועה (צילום: דובר צה"ל)פעילות ברצועה (צילום: דובר צה"ל)
אא

ישראל מציעה: חבילות "פינוי-פיצוי" לעזתים שמחזיקים בחטופים, או שיספקו מידע שיוביל לאיתור חטופים ושחרורם. כך דווח היום (שני) בעיתון "ישראל היום".

על פי הדיווח, "החבילה כוללת תשלום כסף למי שיסגיר לידי ישראל חטוף, או אף ימסור מידע שיביא לשחרורו, וכן פינוי מרצועת עזה על מנת שחושף הסוד לא ישלם בחייו".

משרד ראש הממשלה עדכן הערב כי ראש המוסד דדי ברנע שב היום מדוחא, שם קיים במשך יומיים פגישות עם ראש ה-CIA ועם ראש ממשלת קטאר. על פי לשכת ראש הממשלה, "בפגישה דנו הצדדים במתווה חדש המשלב בין הצעות קודמות, ולוקח בחשבון גם את הסוגיות המרכזיות וההתפתחויות האחרונות באזור. בימים הקרובים יימשכו הדיונים בין המתווכות ומול חמאס, לבחינת היתכנות שיחות והמשך ניסיון לקדם עסקה".

על פי התקשורת הקטארית, נציגי חמאס לא השתתפו בפגישות, אולם קיבלו כל העת עדכונים. בדיווח נכתב כי ההערכה היא שהחלטה על התקדמות במשא ומתן לעסקת חטופים תתקבל כנראה רק אחרי הבחירות לנשיאות בארה"ב.

ראש המוסד הגיע אתמול לקטאר ונפגש עם ראש הממשלה המקומי, מוחמד א-תאני, ועם ראש ה-cia ווילאם ברנס. בפני הנוכחים הוצגה ההצעה המצרית: הפסקת אש בת יומיים תמורת שחרור מחבלים מהכלא בישראל, ושחרור 4 חטופים מעזה. בהמשך, משא ומתן לאורך זמן מוקצב של עשרה ימים, סיום המלחמה ושחרור כל החטופים, תמורת מספר אסירים פלסטינים שחמאס יקבע את מספרם הסופי.

ארגון הטרור הודיע אמש כי ההצעה המצרית אינה מקובלת עליו, וכי הוא דורש מראש התחייבות מצד ישראל לסיום המלחמה ונסיגה מלאה מעזה. עם זאת, על פי התקשורת הערבית, חמאס הסכים למתווה לפיו כל החטופים הישראלים, החיים והמתים, ישוחררו בפעימה אחת. בחדשות 12 דווח כי בישראל ישנה התנגדות להצעה המצרית, בכל הקשור ל"עיסקה קטנה" ולנסיגה מציר פילדלפי.

ראש הממשלה התייחס להצעה המצרית היום בצהריים, בישיבת הסיעה: "אם הייתה עסקה ליומיים הפסקת אש לשחרור ארבע חטופים, הייתי לוקח את זה מיד".

קבלו את כל ספרי אפרת ברזל במתנה. הצטרפו כמנויים שנתיים בעולם הילדים, ומארז הספרים יישלח אליכם הביתה במתנה וללא הגרלה + חודשיים חינם :) לחצו כאן להצטרפות >>>
תגיות:חטופים בעזהמלחמת חרבות ברזל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה