חדשות בארץ

"עוזרי רופא" יקלו על העומס בבתי החולים

משרד הבריאות משיק תפקיד חדש שיאפשר טיפול מהיר ויעיל יותר בחדר המיון ובמחלקות האשפוז השונות

אא

בעקבות העומס בבתי החולים בכלל ובחדרי המיון בפרט מציג משרד הבריאות תפקיד חדש: "עוזר רופא". כוח עזר זה עשוי להקל על העומס ולסייע לרופאים ולחולים. עוזרי הרופאים יסייעו לרופאים בביצוע פעולות רפואיות שונות ויקלו בכך על העומס בחדרי המיון ובמחלקות.

אתמול (ד) שלח משרד הבריאות חוזר מנכ"ל לכל בתי החולים הציבוריים בארץ. בחוזר המנכ"ל נקבע נוהל אב לעבודת עוזרי רופא בכל ענפי הרפואה הקבועים בתקנות. תפקידם של עוזרי הרופאים הם סיוע לרופאים בפעולות רפואיות כדוגמת לקיחת דמים, ביצוע בדיקות א.ק.ג. הבאת בדיקות ופעולות אדמיניסטרטיביות שונות.   

פרופסור ארנון אופק, מנכ"ל משרד הבריאות, הוא יוזם התוכנית. לדבריו, כשנכנס לתפקידו החליט למצוא דרך לשפר את השירות הניתן לחולים, למרות המחסור הכבד בתקני רופאים. הוא אמרר כי בשל העובדה שהרופאים המתמחים עובדים קשה מאוד, הוא ניסה לחשוב מחוץ לקופסה ולמצוא פתרונות: הוא נוכח לראות כי יש פעולות שונות שאחרים, בעלי הכשרה מתאימה, יכולים לעשות, על מנת לפנות לרופאים זמן לעסוק ברפואה נטו.

פוטנציאל האנשים המתאימים ביותר לתפקיד "עוזרי רופאים" הם פרמדיקים, שעובדים כיום באמבולנסים במד"א ובארגוני הצלה ובשירותי חרום נוספים. לדבריו של אפק: "הם מטפלים בחולים במקום האירוע, עוד לפני בית החולים. אנו מעוניינים להעבירם הכשרה מתאימה ולהפכם לחלק מצוותי בתי-החולים."

חדרי המיון העמוסים, בהם ממתינים חולים לעיתים למעלה מחמש עשרה שעות לעזרה ראשונה, יהיו המקום הראשון בו ישולבו עוזרי רופאים. תחומים נוספים בהם ישולבו עוזרי הרופאים הם כסיוע לפתולוגים, למרדימים ולרופאי עיניים.

משרד הבריאות נמצא כעת במו"מ עם משרד האוצר. מטרתו של המו"מ היא הוספת תקנים. בשלב הנוכחי מדובר על 50-100 תקנים לעוזרי רופאים לחדרי מיון; 50-100 תקנים לעוזרי מרדימים; וכ-50 תקנים לעוזרי פתולוגים.   

הכשרתם של עוזרי הרופאים תהיה תוך כדי עבודה, ובנוסף לכך תידרשנה גם השלמות עיוניות. חוזר נוסף של משרד הבריאות יגדיר את ההכשרה הנדרשת לכל מקצוע שהוא, ומיד לאחר אישור התקנים תוכל התוכנית לצאת לפועל. 

תגיות:חדר מיוןבית החולים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה