חדשות בארץ

הצעת חוק חדשה: הגדלת מספר ימי החופשה השנתיים לשכירים

ח"כ רחל עזריה (כולנו) הגישה הצעת חוק שתקל על ציבור השכירים בישראל. על פי הצעת החוק, מספר ימי החופשה השנתיים לשכירים יוגדל ל-21 החל מהשנה הראשונה..

אא

חברת הכנסת רחל עזריה ממפלגת כולנו יוזמת הצעת חוק שתרגיז את המעסיקים. בהצעת החוק מציעה עזריה שמספר ימי החופש של העובדים בישראל יוגדל החל מהשנה הראשונה לעבודתם ל-21 ומעלה, לעומת 14 כיום. על הצעת החוק חתמו 11 ח"כים נוספים מכל הסיעות: משה גפני (יהדות התורה), יעקב מרגי (ש"ס), דב חנין (הרשימה המשותפת) , טלי פוסקוב, ורועי פולקמן (כולנו), ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), מירב מיכאלי (המחנה הציוני), אילן גילאון (מרצ), ז'קי לוי (הליכוד), חיים ילין (יש עתיד) ואורלי לוי אבקסיס (ישראל ביתנו).

על פי החוק כיום, זכאי העובד ל-14 ימי חופשה בשנה בשנה הרביעית לעבודתו. בשנה החמישית גדל המספר ל-16 ימים, בשנה השישית ל-18 ימים, בשנה השביעית ל-21 יום ובהמשך בכל שנה תוספת של יום חופש נוסף, עד ל-28 ימים בשנה ה-14 לעבודה.

עזריה הסבירה שהצעת החוק מבקשת להשוות את מינימום ימי החופשה לנהוג במרבית מדינות ה-OECD. האיחוד האירופי קבע מינימום של 20 ימים לחופשה שנתית, לא כולל חגים ומועדים.

עזריה הסבירה כי חוק החופשות הנהוג כיום, הנקבע ב-1951, אינו מתאים לשירות התעסוקה של 2015. שני הסיבות לכך הן משום שברוב המשפחות כיום שני בני הזוג עובדים, לעומת העבר שבו במשפחות רבות היה מפרנס יחיד. בנוסף, שוק התעסוקה של היום הוא דינמי ורוב השכירים מחליפים מקומות עבודה מדי 4-3 שנים ולפיכך לא מצליחים לצבור ימי חופשה מעבר למינימום.

הצעת החוק מתבססת על מחקרים לפיהם כמות סבירה של ימי חופשה מעלה את פריון העבודה במשק. מחקרים נוספים מורים כי הניידות התעסוקתית גבוהה בהרבה וכי רוב העובדים מחליפים עבודה כל 4.6 שנים ולכן נשארים על מינימום ימי חופשה בשנה.

עזריה הוסיפה והדגישה כי קיים פער גדול מאוד בין ימי החופשה במערכת החינוך לימי החופשה של ההורים. הגדלת ימי החופשה השנתיים של העובדים יהוו כלי עיקרי להתמודדות עם פער זה, המקשה מאוד על המשפחות הצעירות.

תגיות:ימי חופשהחדשות בארץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה