חדשות יהדות

בוטלה האפליה: גם אברכים יקבלו מימון למעונות יום ומשפחתונים

אושרה הצעתו של השר דרעי: ממשלת ישראל תשתתף במימון מעונות יום ומשפחתונים גם לילדי אברכים

אא

שר הכלכלה, אריה דרעי, שנכנס השבוע לתפקידו החליט כצעד ראשון להביא לביטול את הקביעה שהפלתה לרעה את האברכים. המהלך נעשה בהסכמתו של שר האוצר משה כחלון.

אתמול (ג) אושרה בישיבת הממשלה הצעתו של השר דרעי, לפיה תשתתף הממשלה במימון גם כשהבעל אברך כולל, במידה והאם עובדת או לומדת.

הישג ראשון לשר הכלכלה. אריה דרעי (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)הישג ראשון לשר הכלכלה. אריה דרעי (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

כזכור, ממשלת נתניהו – לפיד החליטה לשלול מאברכי הכוללים את המימון למעונות יום ולמשפחתונים. אחת מגזירותיהם קבעה כי המדינה תשתתף במימון למעונות יום ולמשפחתונים רק בתנאי ששני בני הזוג עובדים. באופן זה נשלל המימון מהאברכים החרדיים.

יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני אמר כי הסיוע לאברכים התאפשר הודות להסכם הקואליציוני של ש"ס ויהדות התורה עם הליכוד. לדבריו: "לאור ההסכם הקואליציוני ביטלה היום הממשלה את הסעיף שפגע באימהות אשר בעליהן למדו תורה. אף אחד לא הפסיק ללמוד תורה בגלל הסעיף הדרקוני הזה והדבר רק פגע באימהות עובדות."

גפני הוסיף ואמר עוד כי בחודשים האחרונים מנע הוצאת חוזר מטעם משרד הכלכלה, שביקשו להודיע על ביטול הסבסוד וביקש מהם להמתין עד להחלטות הממשלה החדשה.

תגיות:אריה דרעיאברכים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה