חדשות בארץ

מה הקשר בין זכיה בלוטו למוצאי שבת?

זוג שכירים זכו ב-8 מליון ₪ בהגרלת הלוטו: "לאחר הבדלה יש סגולה מיוחדת לפרנסה". ומה אומרת ההלכה לגבי הלוטו?

אא

זוג שכירים הם הזוכים המאושרים ב-8 מליון ₪ בהגרלת הלוטו שהתקיימה במוצאי שבת שעברה.

הזוכים, שומרי מסורת בשנות ה-60 לחייהם, שלחו טופס לוטו רגיל ב-29 ₪, בו מילאו מספרים אקראיים וסיפרו כי הם נוהגים למלא את טופס הלוטו במוצאי שבת, באופן קבוע. "אנחנו מאמינים כי לאחר הבדלה במוצאי שבת יש סגולה מיוחדת להצלחה. ההבדלה משופעת בפסוקים של עושר והצלחה".

הזוכים המאושרים (צילום: יח''צ מפעל הפיס)הזוכים המאושרים (צילום: יח''צ מפעל הפיס)

הזוכים סיפרו כי שניהם שכירים: הבעל עובד במוסד ציבורי והאישה עובדת במסגרות טיפוליות. עד היום לא התאפשר להם לקנות דירה: "הדבר הראשון שנעשה עם הכסף יהיה רכישת דירה. נעזור גם לילדים, יש לנו חמישה ילדים נשואים ושבעה נכדים. את יתרת הכסף נשמור לתקופה שנצא לפנסיה".

ההלכה בדבר השתתפות בלוטו, הדומה למשחקי קוביה, שונה בין ספרדים לאשכנזים. עבור האשכנזים מותר למלא טפסי לוטו. אך עבור הספרדים, ההולכים על פי פסקי השולחן ערוך והרב עובדיה יוסף, הדבר אסור.

הסיבה לאיסור בהשתתפות בלוטו לפי הספרדים היא שבמשחקי המזל, כיוון שהסיכוי לזכות הוא קטן מאוד, האדם לא קונה את הכרטיס מתוך שיקול דעת גמור, אלא מתוך הטעייה: משמיעים לו ברדיו את אראלה שמתקשרת לזוכים ומוכרים לו אשליה. מתוך טשטוש הוא קונה טופס, ונדמה לו שהוא יזכה. כשהוא מפסיד יש כאן למעשה בעיה של אסמכתא. לכן הרב עובדיה מאוד מחמיר בזה, ואומר שיש כאן בעיה של גזל כספי. 

תגיות:הבדלהלוטוזכייה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה