חדשות בארץ

רקטת גראד נשלחה לכיוון אשדוד. צה"ל תקף ברצועה

לראשונה מצוק איתן: רקטת גראד נשלחה לכיוון אשדוד והתפוצצה באזור גן יבנה. כתגובה תקף חיל האוויר 4 מטרות בדרום הרצועה

אא

רקטת גראד התפוצצה אמש (ג) באזור גן יבנה. זו הפעם הראשונה מאז סיום מבצע צוק איתן שבה נורתה מעזה רקטת גראד לטווח בינוני.

ראש מועצת גן יבנה כינס דיון הערכת מצב בהשתתפות מפקד מחוז דרום בפיקוד העורף, אלוף-משנה רועי בארי. בסופו של הדיון התקבלה החלטה לפתוח מיגוניות ומקלטים במרחב הציבורי. אמנם ההחלטה זו לא התקבלה בעקבות הנחיית פיקוד העורף, אך לדבריו של ראש המועצה: "אנחנו כרשות מקומית פתחנו את מרכז ההפעלה והגיעו נציגים של פיקוד העורף. אנו נקיים עוד הערב הערכת מצב כדי להבין במה מדובר ולאן פנינו מועדות. בהמשך נעדכן את התושבים. בשלב זה אין הנחיות מיוחדות ואנו שומרים על שגרה". נוסף על כך, הבוקר לא יתקיימו לימודים במוסדות לא ממוגנים באשדוד.

כתגובה לירי, תקף צה"ל במהלך הלילה ארבע מטרות בדרום הרצועה. דובר צה"ל מסר כי זוהו פגיעות במטרות. מוקדם יותר הורה חמאס על פינוי כל המטות שלו מתוך ציפייה לתגובה ישראלית.

שר הביטחון משה יעלון אמר לאחר תקיפת צה"ל בתגובה לירי כי "לישראל אין כל כוונה לעבור לסדר היום על ירי לעבר אזרחיה, כפי שבוצע אמש בידי גורמי ג'יהאד איסלאמי. הלילה תקף צה"ל מטרות ג'יהאד איסלאמי וחמאס בעקבות הירי לדרום. אנו רואים בחמאס אחראי למתרחש משטח הרצועה, ולא נסבול כל איום על תושבי הדרום".

מאז סיום מבצע צוק איתן חידשו חמאס והארגונים האחרים את היערכותם לירי רקטות והתאמנו בירי בעיקר אל הים ואל שטחים בתוך הרצועה. לפי דיווח שפורסם ב"טיימס" הלונדוני, חמאס מנסה לשדרג את יכולותיו של הארגון לייצר בעצמו רקטות.

בשבוע שעבר חשף חבר ועדת החוץ והביטחון של הכנסת ח"כ עמר בר-לב (המחנה הציוני) כי כמעט שנה אחרי מבצע צוק איתן, חזר חמאס לחפור מנהרות בגבול עזה וייתכן שלפחות אחת מהן חצתה את הגדר. "לו הייתי שר הביטחון, הייתי מורה לצה"ל כבר הלילה לצאת לפעולה של השמדת המנהרות המתחדשות", אמר בר-לב בכנס לשכת עורכי הדין וכינה את התנהלותם של שר הביטחון וראש הממשלה "הססנית".

תגיות:גראדאשדוד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה