חדשות בארץ

כמה מים אתם צורכים ביום?

מחקר חדש חושף נתונים מרתקים בדבר כמות המים הממוצעת שישראלי משתמש ביום

אא

ניסוי רחב היקף של  סטודנט לתואר שני בטכניון מפענח את צריכת כמות המים היומית של ישראלי ממוצע. הניסוי נעשה בשיתוף פעולה גרמני, ומשרדי המדע בגרמניה ובישראל שותפים למימונו. הנתונים המרתקים שצמחו עד כה מהניסוי פורסמו בסוכנות הידיעות למדע ולסביבה "זווית".

הניסוי המרתק מפענח את מספר הפעמים ביממה שישראלי ממוצע משתמש בברז וכן את זמן השהיה במקלחת. מטרות המחקר הן, בין השאר, ללמוד כיצד ניתן לחסוך במים, לזהות בזבוזים ודליפות.

במסגרת הניסוי חוברו מדי המים של 16 משפחות בישראל למערכת ממוחשבת ייחודית, שרשמה את צריכת המים במשך כל שעות היממה. בנוסף, התבקשו משתתפי המחקר לתעד באופן ידני כל פתיחה וסגירה של ברז ולנהל רישום מדויק של הביקורים בשירותים.

על ידי שימוש בטכנולוגיית "המערכת הלומדת", למדה המערכת להתאים בין האותות החשמליים שהיא מקבלת לבין הפעולה שביצע המשתמש. כך, לכל מכשיר הצורך מים הוגדרה תבנית משלה שסייעה בהשלמת המחקר. לאחר שלמדה את דפוסי השימוש, יכלה המערכת לספק מידע על התפלגות צריכת המים בזמן אמת.

ממצאי המחקר מעלים שאדם ממוצע במדינת ישראל פותח את הברז 19 פעמים ביממה ומדיח את האסלה בביתו חמש פעמים, מתוכן שתי הדחות של מיכל מלא. כמו כן, אדם ממוצע מפעיל את מכונת הכביסה אחת לשלושה ימים.

עוד עולה מן המחקר כי הצריכה היומית לנפש היא כ־101 ליטרים בממוצע, מתוכם כ-45 ליטרים במקלחת, המהווה כמעט 50% מהצריכה היומית. 

תגיות:מים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה