מעניין

נדיר: הצצה אל קברו של נחום הנביא בעירק

סכנת החרבה מרחפת על קברו של נחום הנביא בעירק, מפני פורעי ארגון הטרור האימתני 'המדינה האסלאמית'. צפו בסרטון החושף את המראה המעניין של הקבר מבפנים, וגלו מי שומר עליו מכל משמר ומדוע

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

קבר נחום הנביא בעירקקבר נחום הנביא בעירק

קבר נחום הנביא ממוקם באחד מבתי הכנסיות האחרונים שעוד נותרו בעיראק, אך בימים אלו נמצא בסכנת הרס על ידי ראשי ארגון 'המדינה האסלאמית'. מי ששומר על הקבר כיום היא משפחה אשורית נוצרית בשם שאג'ה, שגרה בסמוך לציון הקדוש, ביישוב 'אלקוש'. "היהודים האחרונים שעזבו את אלקוש, ביקשו מסבי לשמור על הקבר. אני לא יודע הרבה מעבר לזה. נחום לא היה נביא 'משלנו', אבל הוא היה נביא, ולכן עלינו לכבד אותנו. פשוט לגמרי", כך אומר אסיר סלאם שאג'ה, נוצרי אשורי שקיבל בירושה את מצוות השמירה על 'הקבר הקדוש של היהודים', מאביו ומסבו. 

"אני פוקח עין על המקום, אשתי מטאטאה את הרצפה בכל שבוע, וכשמגיע אורח שרוצה לראות את הקבר או להתפלל שם, אומרים לו לפנות אליי. אני פותח לפניו את השערים ומכניס אותו, למרות שאין לנו הרבה מבקרים".

אותיות בעברית החרוטות על קירות הקבראותיות בעברית החרוטות על קירות הקבר

בעבר, כשעוד חיו יהודים בעיראק - נהגו רבבות לפקוד את קברו של נחום הנביא. בשנים האחרונות, ובפרט לאור איום הארגון הטרוריסטי דאעש - הופסקה תנועת העלייה לקבר הנביא כליל, גם בקרב מתי מעט עולי הרגל שראו בכך מסירות נפש. ניתן לראות כי כתובות באותיות עבריות, מתנוססות על קירות הקבר. 

סקרנים לראות כיצד נראה הקבר כיום? בבקשה:

 

תגיות:קברות הצדיקיםעירק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה