חדשות מדע וטכנולוגיה

אדם מוסרי? המוח שלך מפותח יותר

מחקר חדש מוצא התאמה בין תפיסת עולם מוסרית למבנה מוח מפותח יותר – ותכונות חיוביות יותר

אא

מסתבר שתפיסת עולם מוסרית הופכת אותך לא רק לאדם טוב יותר, אלא גם לאדם שמוחו מפותח יותר בתחומים הנוגעים להתנהגות חברתית, קבלת החלטות ועיבוד קונפליקטים – כך מצא מחקר חדש שפרסמה אוניברסיטת פנסילבניה בשיתוף עם אוניברסיטה גרמנית. הצוות המשותף בדק 67 סטודנטים למנהל עסקים בבית ספר ווארטון של אוניברסיטת קולומביה. הסטודנטים היו כולם בני 24-33 – גיל שבו ההתבגרות המבנית של המוח כבר נשלמה.

החוקרים העבירו את הסטודנטים מבחן שבו הוצבו לפניהם דילמות מוסריות סבוכות. על פי תוצאות המבחן, הסטודנטים סווגו לשבע רמות שונות של התפתחות מוסרית. לאחר מכן עברו הסטודנטים בדיקות MRI שהעריכו את ההבדל בין כמות החומר האפור באזורים ספציפיים במוח בין סטודנטים שהחשיבה המוסרית שלהם טיפסה לרמה שמעבר למקובל, ובין סטודנטים שטרם הגיעו לרמה הזו. לאחר מכן עברו הסטודנטים גם מבחני אישיות שבדקו את התכונות הבאות: נוירוטיות, מוחצנות, פתיחות להתנסויות חדשות, מצפוניות, ונועם הליכות.

תוצאות המבדקים היו חד משמעיות: משתלם להיות אדם מוסרי יותר. לא רק שהסטודנטים המוסריים יותר נהנו מיותר חומר אפור – כלומר, יכולות מפותחות יותר – במספר מקומות במוח, הם גם זכו בציונים גבוהים יותר במבחן שבדק את הפתיחות שלהם להתנסויות חדשות – והפגינו הכי פחות נוירוטיות מבין הנבדקים.

תגיות:חדשות מדע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה