חדשות בארץ

"ילד עני הוא לא ילד טיפש"

החל משנת הלימודים הקרובה: בכל גן לילדים בגילאי 3-4, בו לומדים מעל 30 ילדים, תוכנס סייעת שנייה, מלבד הגננת והסייעת

אא

המדינה תוספת של סייעת שנייה לגני ילדים עירוניים בגילאי 3-4, בהם לומדים מעל 30 ילדים. מדובר בכ-340 אלף ילדים הלומדים בכ-4600 גנים.

מקדמי התוכנית, המכונה 'גני הילדים צועדים קדימה', הם שר האוצר משה כחלון ושר החינוך נפתלי בנט ועלותהּ מוערכת בכ-400 מיליון שקלים.

יעדי התכנית הוגדרו על ידי משרד החינוך והם "טיפוח הגיל הרך והענקת כל המשאבים ליצירת יחס אישי וסביבת גן פורייה להתפתחות אישית".

התכנית המקיפה כוללת הגדלת התקציב לגני הילדים הזכאים. בנוסף, תתבצע העמקה של תכניות חינוכיות חדשות, העשרת הסביבה החינוכית בגן והתאמתהּ למשחק, פעילות ומנוחה בעת הצורך, חלוקה לאשכולות גנים ומינוי ‘גננת מובילה’ שתלווה את הצוותים החינוכיים ותסייע במתן מענה לצרכי הצוות והילדים, והידוק הקשר בין הצוות להורים.

אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)

התקציב לגני הילדים יינתן באופן דיפרנציאלי ובשיתוף הרשויות המקומיות, כאשר המדינה תתקצב בין 50% ל-90%, בהתאם לדירוג אשכולות למ”ס.

בניגוד לדרכי עבודתהּ של הממשלה הקודמת, בתכנית הנוכחית אין אפליה בין בין ילד חובש כיפה לזה שאינו. גם הילדים החרדים ייהנו מהרפורמה ומשיפור תנאי השהייה והלמידה בגנים.

שר האוצר משה כחלון אמר במסיבת העיתונאים בה הוצגה התכנית, כי "כל השקעה בחינוך לגיל הרך מחזירה את עצמה פעמיים, גם מבחינה חברתית וערכית, וגם מהבחינה הכלכלית. מדובר בצעד שמעיד על סדר עדיפויות חדש, שמחזק רשויות חלשות, שמוביל לצמצום פערים חברתיים, שמגדיל את ההשקעה בחינוך ובילדים של כולנו". כחלון הדגיש כי ההשקעה בחינוך נמצאת בראש סדר העדיפויות שלו. “משרד החינוך הוא אחד המשרדים החשובים ביותר ואני חושב שאם יש משרד שמגיע לו לקבל יותר ויותר תקציבים זה המשרד הזה. ילד עני הוא לא ילד טיפש. ילד עני הוא ילד שלא קיבל הזדמנות ומתפקידנו לתת לו הזדמנות שווה כמו של החברים שלו. אם יש משרד שממנו אפשר לצמצם פערים חברתיים זה משרד החינוך".

תגיות:עוניילדיםלימודים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה