חדשות בארץ

ניסה לייצר מטען חבלה מטלפון נייד ונורות חשמל

תושב קלקיליה ייאסר ל-28 חודשים בגין ניסיונו להקים חוליית טרור בקלקיליה ולייצר נשק נגד ישראלים

אא

28 חודשי מאסר נגזרו על חאלד דאוד (22) תושב קלקיליה בגין ייצור נשק וקשירת קשר להקמת חוליית טרור.

דאוד הורשע על פי הודאתו, שניתנה במסגרת הסדר טיעון, בעובדות כתב אישום מתוקן המייחס לו עבירת קשירת קשר לביצוע פשע וניסיון לייצור נשק.

ביולי 2013 נפגשו שלושה תושבי קלקיליה שתכננו להקים חוליית טרור שתבצע פיגועים בנשק חם נגד מטרות ישראליות יהודיות אקראיות. מספר ימים לאחר מכן, נפגשו השלושה עם הנאשם חאלד דאוד בקלקיליה, והציעו לו לחבור לחוליה. לאחר שהסכים, הוחלט לייצר מטעני חבלה.

אל חק למד ממידע באינטרנט אודות שיטות ייצור של מטען באמצעות טלפון נייד, נורות וחוטי חשמל, ובעזרת אל רחמן ניסו לייצר את המטען באופן הנלמד ללא הצלחה. לאור כך נמר פנה לאחר בשם "אבו עמרה", וביקש ממנו להשיג עבורו דשן אשלגן חנקתי עבור מטען החבלה. אבו עמרה הסכים לנסות לפעול בעניין, אך לא העביר את האשלגן בפועל.

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)

לאחד ממפגשיהם הביא אל חק את מטען החבלה. דקות ספורות לאחר הגעתם למקום, נעצרו כל חברי החוליה על-ידי הביטחון המסכל הפלסטיני. מעצר זה הוא שסיכל את המשך פעילותה של החוליה והוביל לפירוקה.

השופטת קבעה כי "הנאשם יחד עם שלושה נוספים קשרו קשר לעסוק בטרור ולפגוע במטרות ישראליות יהודיות. במסגרת הקשר הועלו הצעות שונות, כאשר בכולן טמונה סכנה ממשית לחיי אזרחי המדינה. אמנם סוכלה פעילות החוליה בשל מעצר חבריה, אך קשירת הקשר והפעולות שנעשו לצורך הוצאתו אל הפועל מהווים כשלעצמם פגיעה של ממש בערכים עליהם נועדו עבירות הביטחון השונות להגן".

בכתב האישום נאמר כי " מתחם העונש ההולם את העבירות בהן הורשע הנאשם, נע בין 15 ל-40 חודשי מאסר בפועל. לאחר בחינת השיקולים השונים, החלטתי לגזור על הנאשם את העונשים הבאים: 28 חודשי מאסר בפועל, 16 חודשי מאסר על תנאי".

תגיות:טרור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה