חדשות בארץ

בגלל כחלון או למרות כחלון? עליה במחירי הדירות בחודש מאי

נראה כי הכרזותיו של כחלון בדבר הורדת מחירי הדירות גורמות דווקא להעלאת מחירים

אא

נראה כי ההכרזות היוצאות חדשות לבקרים ממשרד האוצר ומבטיחות לצנן ביקושים ולייצר היצע בשוק המגורים גורמות, לפי שעה, דווקא לעליית מחירי הדירות.

על פי מחירי הדירות המבוקשים בלוח הומלס, הכרזותיו של כחלון גורמות ללא מעט קונים דווקא להקדים רכישות, לפני שמס הרכישה למשל יעלה משמעותית לקוני דירה שנייה, ובמקביל הזדרזו המוכרים באופן טבעי להעלות מחירים.

מהבדיקה עולה כי מתוך 15 אזורים, בשבעה אזורים נרשמו בחודש מאי עליות בכל סוגי הדירות. באף אזור שנבחן לא נרשמו ירידות רוחביות בכל סוגי הדירות.

הגיוני למדי כי הציבור לא קונה את ההכרזות החדשות. התוכניות של שר האוצר משה כחלון  נשמעות דומות מאוד לאלו שהשמיעו שטייניץ ולפיד, שני שרי האוצר הקודמים שהבטיחו שכדאי לחכות עם הרכישות.

משה כחלון (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)משה כחלון (צילום: יונתן סינדל / פלאש 90)

בפועל, כידוע, קונים שחיכו לבשורות גילו שמחירי הדירות טיפסו כמעט כל חודש בעוד כמה אחוזים, ושהבירוקרטיה האמתית היא בין משרדי הממשלה שמתקשים לתרגם הצהרות למעשים. כחלון אמנם דרש וקיבל הפעם סמכויות מרחיקות לכת בכדי להתגבר על שלל האינטרסים והבירוקרטיות בממשלה ובכנסת, ולראשונה שר האוצר אחראי גם על מינהל התכנון וגם על רשות מקרקעי ישראל, ועדיין סנכרון כל המערכות והובלת חקיקה ושינויים כל כך מרחיקי לכת צפויים להתקל בלא מעט מהמורות.

מעניין לראות שדווקא בשוק השכירות, נרשמה החודש מגמה מעורבת. בדירות הקטנות ובדירות שלושה חדרים, נרשמו ירידת במחיר המבוקש בשבעה מתוך 15 האזורים, ובדירות ארבעה חדרים נרשמו ירידות בשישה אזורים.

ייתכן כי גל רכישות המשקיעים לאורך השנים האחרונות מייצר מוקדים שבהם כבר ניתן למצוא עודף דירות להשכרה, המשקיעים למצוא שוכרים ומורידים את המחירים. עם זאת, בעיר תל אביב למשל - שם כמחצית מהתושבים הם שוכרי דירות - נרשמו גם החודש עליות במחיר השכירות המבוקש בכל סוגי הדירות, בשיעור של 0.3%-1%.

תגיות:משה כחלוןדיוריוקר מחיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה