חדשות בארץ

אלוף פיקוד הצפון: "המצב יכול להשתנות באחת"

ראש חטיבת המחקר באמ”ן: "ההיתכנות לעימות נרחב נוסף עם חמאס או עם חיזבאללה, נמוכה כרגע". לעומתו, אלוף פיקוד הצפון: "האיום מצפון התעצם מאוד בתקופה האחרונה"

אא

"שיקום רצועת עזה הוא הבסיס לשימור השקט לטווח רחוק", אמר אתמול (ג') ראש חטיבת המחקר באגף המודיעין של צה”ל, תת-אלוף אלי בן-מאיר, בסקירה שמסר בפני ועדת החוץ והביטחון של הכנסת. "זוהי הסיבה שישראל מאפשרת סיוע חומרי ושיקום אזרחי לתושבי הרצועה, ועושה כל מה שביכולה על מנת להקל עליהם".

לדבריו, צה”ל עושה פעילות רבה להתמודדות עם האיום התת-קרקעי, אשר היקפו וחומרתו נחשפו רק במהלך מבצע ‘צוק איתן’. במקביל, ההרתעה שנוצרה בעקבות מבצע 'צוק איתן' נשמרת, כאשר חמאס יודע ומבין כי מבחינת ישראל הוא הכתובת לכל אירוע מהרצועה.

תת-אלוף אלי בן-מאירתת-אלוף אלי בן-מאיר

תא”ל בן-מאיר אמר כי גם האיום המשמעותי יותר על ישראל – ארגון חיזבאללה בלבנון, מורתע כרגע. נסראללה ואנשיו עסוקים בסיוע מסיבי למשטרו של בשאר אל-אסאד במלחמת האזרחים בסוריה, כך שההיתכנות למערכה משמעותית נוספת בצפון היא נמוכה בשלב זה.

מנגד, אלוף פיקוד הצפון של צה”ל, אלוף אביב כוכבי, הזהיר אתמול (ג) בטקס האזכרה השנתי לחללי מלחמת לבנון השנייה, אשר נערך באתר ההנצחה בהר אדיר, כי האיום הצפוני עלול לבוא מכיוונם של הארגונים האסלאמיסטיים הקיצוניים המשתלטים על סוריה וכן מתגבור הכוחות האיראניים באזור". הוא הוסיף והזהיר כי " אל לנו להסיק מסקנות ממצב זמני בו המדינות וארגוני הטרור עסוקים בעצמם. המצב יכול להשתנות באחת. עלינו להכין את כוחותינו ליום פקודה, הן בחזית בלבנון והן בחזית המזרחית, ומולן נעמיד מענה חד ונחרץ, כדי שתוצאותיו יהיו ברורות וחד משמעיות".

תגיות:איוםצפון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה