בריאות ותזונה

מהפך אדיר בטיפול בכולסטרול: חיסון במקום סטטינים

ה-FDA אישר את שיווקהּ של זריקה חדשה נגד כולסטרול גבוה. בקרוב יהיה הטיפול בכולסטרול קל ויעיל יותר

אא

בקרוב הטיפול בכולסטרול יהפוך קל ויעיל יותר: ה-FDA אישר שיווק של זריקה חדשה נגד כולסטרול גבוה. היא רבת עוצמה, וניתנת רק אחת לשבועיים. בסוף הקיץ צפוי ה-FDA לאשר סופית את הפצת התרופה.

כולסטרול גבוה מהווה בעיה שכיחה. כעשרות אלפי ישראלים סובלים מערכים גבוהים של כולסטרול. הכולסטרול, הנמצא בכל תא ותא מגופנו, מהווה אחד מגורמי התמותה העיקריים כשהוא גבוה מדי: רמות גבוהות של כולסטרול שוקעות בדפנות כלי הדם וגורמות לתהליך דלקתי, החוסם את כלי הדם ומביא להתקף לב, לשבץ מוחי, להיווצרות כבד שומני ולמחלות רבות נוספות.

גלולות הסטטינים חוללו מהפיכה בטיפול בכולסטרול גבוה: הן מפחיתות את רמת הכולסטרול בדמם של המטופלים, ובכך מפחיתות משמעותית את הסיכון למחלות לב וכלי דם. אלא שלסטטינים תופעות לוואי קשות: כאבי שרירים בלתי נסבלים, סיכון מוגבר לכבד, בעיות עיכול, עליית רמות הסוכר וככל הנראה גם פגיעה בזיכרון.

התרופה החדשה Alirocumab, המיוצרת על ידי חברת התרופות סאנופי, היא למעשה חיסון המפחית את רמות הכולסטרול הרע LDL, באמצעות עיכוב חלבון מסוים, המעכב את ייצור הכולסטרול בכבד.

מחקר שערכה חברת סאנופי על 5,000 מטופלים הסובלים מכולסטרול גבוה הראה שטיפול בזריקה החדשה אחת לשבועיים הפחית משמעותית את רמות הכולסטרול, אף יותר מתרופות הסטטינים. יתרון נוסף לזריקה: ללא תופעות לוואי, פרט לרגישות קלה, אודם או תחושת גרד באזור ההזרקה, החולפים מאליהם.

פאנל מומחי ה-FDA החליט להמליץ על שיווקהּ של התרופה, ברוב של 13 בעד, מול שלושה נגד. בשלב ראשון, תינתן התרופה לחולים הסובלים ממחלה גנטית בשם היפרכולסטרולמיה משפחתית. בקיץ הקרוב צפוי ה-FDA לאשר את שיווק החיסון לחולי היפרכולסטרולמיה, ונראה כי בהמשך יאושר החיסון לכלל האוכלוסיה ויחולל מהפך אדיר בטיפול בכולסטרול.

תגיות:כולסטרולבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה