חדשות בארץ

סטודנטיות דתיות ביקשו הפרדה במסיבה - וחוללו סערה

לקראת הנשף המסורתי של הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית ביקשה קבוצת סטודנטיות דתיות לאפשר להן לרקוד בנפרד. הדבר עורר את כעסם של סטודנטים ומרצים בפקולטה

אא

בפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית נערך מדי שנה נשף מסורתי. השנה, ביקשה קבוצת סטודנטיות דתיות להציב בשלב הריקודים מחיצה שתאפשר להן לרקוד בצניעות ללא גברים. הדבר עורר תגובות נזעמות מצד סטודנטים ומרצים בפקולטה והבקשה נדחתה.

יו"ר אגודת הסטודנטים של הפקולטה למשפטים, אורי חכים, סיפר כי כשבועיים לפני הנשף פנתה אחת הסטודנטיות משנה א' לאגודה על מנת לברר האם ניתן יהיה להוסיף אזור צדדי ברחבת הריקודים שיאפשר ריקודים נפרדים. חכים מבהיר כי הסטודנטית הדגישה שהבקשה הינה "במידה שהדבר לא יפגע במהות הנשף, תכליתו וההווי שלו בעיני אחרים וכן בכפוף להיתכנות טכנית".

הוא הוסיף כי הסטודנטית ציינה בבקשתהּ כי "תנאי סף לבקשה הוא שהדבר לא ייצור 'מלחמת עולם' בפקולטה" והדגישה כי היא ויתר הבנות תמשוכנה את הבקשה אם העניין יעורר התנגדות בקרב סטודנטים אחרים בפקולטה.

האגודה החלה לברר את הנושא, ובינתיים השמועות על הבקשה החלו להתפשט בפקולטה. הנושא עורר התנגדות בקרב חלק מהסטודנטים. ועקב סערת הרוחות החליטה קבוצת הבנות למשוך את בקשתן. הן נימקו זאת בכך שאין להן כל רצון לנהל מלחמת דת וערכים פקולטאית עם חבריהן.

בעמוד הפייסבוק של  של הסטודנטים משנה א כתבה אחת הסטודנטיות הדתיות כי כששמעה על קיום הנשף ועל הריקודים, הבינה שהוא לא מתאים להשקפותיה הדתיות: "ברגע ששמעתי על קיום הנשף  הבנתי ישר שזה 'לא האירוע שלי', זה לא בשבילי ולא מתאים לי. לא מחיתי, לא לקחתי את זה קשה מדי, הבנתי שיש פה רוב שמכתיב את אופי הנשף לפי קריטריונים שלו וזה סופר הגיוני. בסופו של דבר, החלטתי להגיע לתחילת הנשף ובזמן הריקודים לזוז. אז הגיעה היוזמה המקסימה בעיניי, של המחיצה בקצה האולם. התרגשתי מהחשיבה הזאת של הבנות ומהיכולת להגיד, זה גם הנשף שלנו, אנחנו רוצות להיות חלק עד הסוף. זה נראה לי כל כך מובן ואפשרי, ולא העליתי בדעתי שיכולה להיות סיבה שזה יפריע למישהו".

עם זאת, כאמור, סטודנטים ומרצים התנגדו לעניין וקבוצת הבנות משכה את הבקשה.

 

תגיות:משפטיםסטודנטיותהפרדה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה