חדשות בארץ

החלטה מהפכנית בתחום הצבאי: הקמת זרוע הסייבר

הרמטכ"ל הכריז על כוונתו להקים זרוע סייבר, שתצטרף לשלוש הזרועות הקיימות: הים, היבשה והאוויר

אא

הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט, הודיע אתמול (ג) על ארגון מחדש של תחום הסייבר בצה"ל, והקמת "זרוע סייבר" חדשה, אשר תרכז את תחום ההגנה, ההתקפה והתכנון המבצעי.

החלטתו של איזנקוט באה לאחר בחינה שנערכה בחודשים האחרונים על ידי צוות בראשות אלוף הרצי הלוי, ראש אמ"ן, ובשבועות הקרובים תובא לאישורו של שר הביטחון, משה יעלון. בצה"ל מקווים לבצע את השינוי תוך שנתיים, כאשר התקווה היא לסיים את המהלך בהקדם האפשרי, עוד לפני תום השנתיים שנקבעו.

החלטה זו הינה מהפכנית: ההכרה כי הסייבר מהווה את המימד הרביעי ועומד בשורה אחת עם זרועות האוויר, היבשה והים, מבהירה כי בעולם החדש אמצעי הלחימה הם אחרים ויש להיערך אליהם. בדור זה, חשיבותו של רב"ט עם מקלדת ומשקפיים עבים גדולה לעתים בהרבה משל גדוד  שלם. ובמבצע עלום, נטול חתימה וכתובת, אפשר לאסוף, לשבש, לסכל ולרגל תוך דילוג על גבולות ומגבלות פיזיים, פסיכולוגיים ותודעתיים.

תוך שנתיים תוקם זרוע הסייבר, הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט (צילום: פלאש 90)תוך שנתיים תוקם זרוע הסייבר, הרמטכ"ל, רב אלוף גדי איזנקוט (צילום: פלאש 90)

כיום תחום זה הוא באחריותם של זרועות שונים בצה"ל, כאשר אגף המודיעין אחראי על התקיפה בעוד אגף התקשוב אחראי על ההגנה.

הזרוע החדשה תיבנה באופן דומה לזרוע האוויר וזרוע הים ותהיה אחראית הן על בניין הכוח והן על הפעלתו בתחומי ההגנה, ההתקפה ואיסוף המודיעין. זרוע הסייבר תהיה אחראית על אספקת "שירותי סייבר" לכלל הצבא וגופי המודיעין השונים.

בראש הזרוע יעמוד ככל הנראה קצין בדרגת אלוף. אחת מהאפשרויות שהועלו היא ביטולו של אגף התקשוב והעברת כלל תחומי האחריות הקשורים לסייבר אל הזרוע החדשה. התחומים באגף התקשוב שאינם קשורים בסייבר יועברו לאגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה (אט"ל) או לזרוע היבשה בצה"ל.

רב אלוף איזנקוט ציין כי הקמתה של הזרוע החדשה היא בעלת חשיבות רבה להתאמתו של צה"ל לשינויים בזירת המלחמה כיום והיא מהוות נדבך נוסף בדינמיות של צה"ל. לדבריו, "הקמת הזרוע תאפשר לצה"ל לפעול בצורה טובה יותר בזירות אלו ולהביא לידי ביטוי את היתרון הטכנולוגי והאנושי הקיים במדינת ישראל".

תגיות:צבאזרוע סייבר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה