חדשות כלכלה

הישג לש"ס: בכל פרויקט דיור, יוקצו 5% לדיור ציבורי

הראשונה מבין שלוש הבטחות הבחירות המרכזיות של ש”ס יוצאת לדרך: בכל פרויקט דיור חדש יוקצו עד 5% מהדירות לדיור ציבורי

אא

שר הבינוי יואב גלנט הכריז אתמול (ג') כי בכל פרויקט דיור חדש בכל הארץ יוקצו עד 5% מהדירות לדיור ציבורי. את הדברים אמר גלנט לאחר סיורו בנצרת ובנצרת עילית. לסיור הצטרפו ראש העיר הטרי של נצרת עילית נתנאל טוויטו, מנכ”ל המשרד אשל ארמוני, מנכ”ל עמידר ראובן קפלן וגורמים נוספים מהמחוז וחברת עמידר.

על פי הנתונים שבידי משרד הבינוי, בעת הזו ממתינים למעלה מ-2,000 זכאים לדיור ציבורי, כבר תקופה ארוכה. בנוסף, מצב חלק מעשרות אלפי הדירות של הדיור הציבורי אינו ראוי למגורים.

טיפול יסודי בדיור הציבורי (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)טיפול יסודי בדיור הציבורי (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)

במהלך הסיור הבהיר השר גלנט: “משימת הטיפול בדיור הציבורי הינה משימה חברתית מהמעלה הראשונה. הדיור הציבורי הינו מענה חיוני לאוכלוסיות חלשות בחברה הישראלית, לצד הטיפול האינטנסיבי בפתרונות דיור בכלל המדינה, נרכז מאמץ מיוחד במתן פתרונות של דיור ציבורי לאוכלוסיות נזקקות". השר הבהיר את הדברים בדבר אכלוס דירות פנויות, שיפוץ ישנות ורכש דירות חדשות.

לאחר הביקור וכחלק ממהלך אסטרטגי בנושא הדיור הציבורי, הורה שר הבינוי על מספר פעולות. האחת, אכלוס הדירות הפנויות, על סמך הגמשת קריטריונים נקודתית, שתקבע בין משרד הבינוי והרשות המקומית הרלבנטית. בנוסף, בכל פרויקט דיור חדש יוקצו עד 5% מהדירות לדיור ציבורי בכל הארץ. כמו כן, הורה שר הבינוי כי תוך 5 שנים ישופצו מירב הדירות הישנות, המופעלות על ידי עמידר, עמיגור והחברות העירוניות.

יו”ר ש”ס, שר הכלכלה אריה דרעי, הגיב להודעתו של שר הבינוי ואמר כי "הבטחתי וקיימתי: משרד הבינוי מיישם את ההתחייבות שלנו להקצות בכל פרויקט חדש עד 5% מהדירות לדיור ציבורי".

תגיות:דיורש"ס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה