מעניין

תופעה נדירה: שובם של 'אנשי הזאב'

תסמונת נדירה: מאה אנשים בעולם, סובלים מתופעה נדירה שמכסה את גופם בשיער - מכף רגל ועד ראש. מדוע זה קורה, וכיצד מתמודדים? את הכתבה הזו אסור לכם לפספס

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

היפרטריכוזיס - זהו שמה הרפואי של מחלת 'השיער' המפחידה הזו, שמשמעה צמיחת יתר של שיער באזורים שונים בגוף. עד כה תועדו רק 100 מקרים כאלה בעולם כולו, כשהמקרה הראשון התרחש בשנת 1648. היות ומדובר בתופעה שגורמת לצמיחה בלתי נשלטת ובלתי מבוקרת של שיער, ישנם לא מעט מקרים בהם השיער גדל על הפנים ואף מכסה אותן - מכאן קיבלה התופעה את שמה הרווח 'תסמונת אנשי הזאב'. 

חסוס אקבס, חולה במחלה ומככב במופע אימים שמוצג על ידי קרקס אנגליהחסוס אקבס, חולה במחלה ומככב במופע אימים שמוצג על ידי קרקס אנגליה

ההיפרטריכוזיס מוכרת כסיטואציה רפואית גנטית ונדירה ביותר, ומקורה במשפחה מקסיקנית שבה מרבית הצאצאים סבלו מהמחלה. ברבות השנים, 'זלגה' המחלה גם למקומות אחרים בעולם ומבין המקרים שתועדו ניתן למצוא ברשימה את הודו, תאילנד, סין ועוד. מחקרים רבים נעשו בעשרים השנה האחרונות במטרה להתחקות אחר הגורם שלה, וההערכה היא כי מדובר במוטציה בכרומוזום x, שממנו מתחילה שרשרת הבעיות. 

מיותר לציין כי מרבית האנשים הסובלים מהמחלה, סובלים אף מבחינה חברתית ומתקשים להשתלב בה כחברים מן המניין. חוסה אקבוס למשל, 'הצליח' למצוא את מקומו כ'חיית שעשועים' שחציה אדם חציה זאב, והוא מככב בקרקס של אנגליה. ילדה ממוצא תאילנדי בשם סופטרה ססופן, מספרת על ילדותה הנוראית שלוותה בהשפלות, דחייה ובדידות - עד אשר נכנסה לספר השיאים של גינס, עם התואר ה'מכובד' של 'הילדה הכי שעירה בעולם', וזכתה בכך ל'פיצוי' יחסי. 

 

סופטרה ססופןסופטרה ססופן

 

תגיות:מעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה