חדשות בארץ

איחוד מרגש: אם ובנה נפגשו לאחר 17 שנה

אחרי שעלתה לארץ, בעוד בנה אנדריי נשאר בטג'יקיסטן, קיבלה טטיאנה מידע שהוא מת. לפני שנתיים גילתה דרך הרשת שהוא בחיים

אא

סיפורה של טטיאנה פרולובה ובנה אנדריי קספר יכול להיות השראה לתסריט של סרט הוליוודי: במשך 17 שנה האם ובנה היו בטוחים ששניהם לא בין החיים, עד שלפני פחות משנתיים מצאה טטיאנה את בנה ברשת חברתית ברוסית. לפני יומיים עלה לישראל והשניים התאחדו.

עד 1995 התגוררה פרולובה בטג'יקיסטן, מדינה מוסלמית שהייתה, אז, חלק מברית המועצות. ב-1995 עלתה פרולובה ארצה עם בעלה השני. אולם, למרות בקשותיה, לא הסכים בעלה הראשון לחתום על אישור יציאה של בנו. הבן אנדריי, שהיה אז חייל בן 18, נשאר עם אביו ושני סבים ושמר על קשר הדוק עם אמו בישראל. "עלינו בלב כבד. שנה אחר כך חמותי לשעבר כתבה לי מכתב וסיפרה שהבן שלי נפטר. בכיתי והתחננתי שישלחו לי תמונה של הקבר שלו או תעודת פטירה, אבל היא התעקשה שהיא לא יכולה להמשיך להיות איתי בקשר. לי לא היתה יכולת כלכלית לנסוע לשם", סיפרה האם בדמעות, "השנים הראשונות היו ממש קשות. הדלקתי נרות לזכרו והתפללתי בכל שנה ביום פטירתו. הייתי צריכה לאסוף את עצמי בשביל לגדל את שני ילדיי פה, אבל מעולם לרגע לא שכחתי את אנדריי אף לא לרגע".

טטיאנה ואנדריי לפני הפרידהטטיאנה ואנדריי לפני הפרידה

בשנת 2013 קיבלה טטיאנה מחשב במתנה והתחברה לרשת חברתית ברוסית -  אודנוקלסניקי. יום אחד הקישה את שמו של בנה במחשב וראתה את תמונותיו. "הלב שלי החסיר פעימה. הוא מאוד דומה לי, ולמרות השנים שעברו מיד זיהיתי שזה בני היקר. התחלנו להתכתב ודיברנו בטלפון".

גם אנדריי היה בטוח שאמו לא בין החיים. "מאוד התגעגעתי לאמא שלי, אבל אחרי שהיא עלתה לישראל סבתא אמרה לי שהיא נפטרה. כל השנים האלה התאבלתי וחסרו לי מאוד החום ואהבה שלה. לקח לי זמן להאמין שזה אמיתי, שאמא שלי בחיים ואוכל לחבק אותה".

מאחר שמדובר במדינה מוסלמית שבה כמעט לא נשארו יהודים, לאנדריי ולמשפחתו היה קשה לעלות לישראל. לאחר מאמצים רבים, בסיוע הסוכנות היהודית, הצליח אנדריי לעלות לישראל ולהיפגש עם אמו.

תגיות:משפחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה