מעניין

המדע מגלה: ה'ראש היהודי' שמאחורי שיטת מכונת הבובות

מי מאיתנו לא שיחק בילדותו (או עדיין משחק) במכונות הבובות? נו, אתם יודעים - המכשירים המפתים האלה שתמיד נעצרים לידם בקניון... עם הילדים, או בלעדיהם. מה הסיבה שלרוב איננו מצליחים 'לשלוף' אפילו בובה אחת, ואיך זה קשור ל'ראש היהודי'?

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

פיל אדווארדס הוא היסטוריון שהחליט, פעם אחת ולתמיד, להבין מה עומד מאחורי אחוזי ההסתברות הנמוכים - של הוצאת בובה ממכונות הבובות המפורסמות. מחקר קטן שביצע, העלה ממצאים הזויים ביותר, שאי אפשר שלא לקשר אותם ל'ראש היהודי', הידוע ביכולתו הפנומנלית להמציא דברים מתוכחמים, יעילים ולא פחות מכך - כלכליים. 

מי שהמציא לראשונה את מכונת הבובות הייתה חברה אמריקנית שבראשה עמד אדם בשם ג'רום מ. לאפין (באנגלית: Jerome M. Lapin) - לא ברור אם היה יהודי, אבל חיפוש קטן מראה כי ישנם לא מעט יהודים הקרויים על שם 'לאפין', חיים ומתגוררים בארה"ב עד עצם היום הזה.

לענייננו: אדווארדס מצא כי מאחורי מדריך ההפעלה של מכונת הבובות, עומדת 'גאונות' לשמה. להלן אחדות מהעובדות שנתקל בהן:

העובדה הראשונה - המכונה מתוכנתת באופן שמקנה שליטה מלאה לבעליה. הווי אומר שהבעלים יכול 'להחליט' מה יהא מספר הזכיות היומיות, השבועיות והחודשיות - במכונה שלו. כיצד הוא עושה זאת? על ידי שליטה בעוצמת הזרוע. 

העובדה השניה - על מנת להבטיח הכנסות בטוחות, ושליטה בהוצאות מול הכנסות - בעל המכונה יכול לתכנן את העתוי המדויק של זכייה. כך למשל, יזכה בבובה האדם ה-30, לאחר שבעל המכונה הרוויח ב'יושר', את סכום ההשקעה של 5 בובות לפחות. 

העובדה השלישית - מה שצויין בסעיף הקודם, הוא יחסי. שכן כמות הזכיות לכתחילה, מתוכננת רדנומלית ולפיכך, בהחלט יכול להיות מצב שבו תנסו את מזלכם גם 50 פעמים ברצף, ועדיין לא תזכו. איך אומרים אצלנו? הכל עניין של מזל. 

העובדה הרביעית - כמה פעמים קרה לכם ש... הנה, הצלחתם להרים את הבובה, והיא התקרבה ממש... ופתאום, ברגע האחרון, נשמטה מן הזרוע, בחזרה אל מקומה 'הנוח'? כעת אתם בטח מנחשים שגם מצב זה מתוכנת מראש. לא חשבתם שהבעלים יפסיד כסף על חשבון ההנאה שלכם, לא כן?

תגיות:מעניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה