חדשות בארץ

מה ענתה לבני לשאלה "האם ההורים שלך היו טרוריסטים"?

שרת המשפטים לשעבר, ציפי לבני, התראיינה אמש (ד) בתכנית של ה-BBC והותקפה בסדרת שאלות פרובוקטיביות

אא

שרת המשפטים לשעבר, חברת הכנסת ציפי לבני התראיינה אמש (ד) לתכנית Newsnight של ה-BBC בהנחיית איוון דיוויד שתקף אותה בסדרת שאלות פרובוקטיביות. על אף השאלות הפרובוקטיביות, נותרה לבני רגועה.

לבני הגיעה ללונדון לנעול את כנס "הנשים החזקות בעולם" של מגזין פורצ'ן. לאחר שנפגשה עם השר לענייני המזרח התיכון וסגן שר החוץ הבריטי והגישה לו את הדו"ח שחיברו משרדי החוץ והמשפטים על מבצע 'צוק איתן', התפנתה להתראיין בטלוויזיה הבריטית.

בשלב מסוים בראיון, היא ציינה את הוריה שהיו פעילים באצ"ל, ובנקודה זו ניצל המראיין את ההזדמנות לתקוף ושאל האם הייתה מגדירה אותם כטרוריסטים. לבני לא נשארה חייבת והשיבה מיד "לא".

כשדיוויד שאל אותה להבדל, הסבירה "יש הבדל עצום בין הקרבות ההן בצבא הבריטי, ובין כל ארגוני הטרור שקיימים כיום באזור שלנו. הם מחפשים אזרחים להרוג".

בראיון, אמרה לבני כי ה-BDS הינה תנועה ש"לא נועדה לקדם את פתרון שתי המדינות, אלא נגד מדינת ישראל. הם לא מדברים על שתי מדינות שחיות בשלום זו לצד זו, אלא על סיום מדינת ישראל". היא מציעה למראיין להביט במעשי הארגון. "יש פער עצום בין העברת ביקורת והטחת שאלות על ישראל ובין הטלת חרם וסנקציות על ישראל", אמרה.

דיוויד המשיך לתקוף ושאל את לבני אם הסכימה עם הסנקציות שהוטלו על דרום אפריקה, ולאחר שהשיבה שהיא תמכה בהם הסבירה כי "אין אפרטהייד בישראל".

בסוף הראיון התייחסה שרת המשפטים לשעבר להאשמות נגד צה"ל במהלך מבצע 'צוק איתן', ואמרה: "כל פעילות הייתה מפוקחת על ידי הרמטכ"ל ועל ידי גורמים נוספים בתוך ומחוץ לצבא. כל החלטה שקיבלנו הייתה בשורה אחת עם החוק הבינלאומי ועם צו המצפון שלנו".

תגיות:טרורארץ ישראללונדון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה