חדשות יהדות

יוזמה מרגשת מתפשטת ברחבי הארץ: לחם חינם בחנויות מכולת

ביישוב אחד בעולם אין לרעב דריסת רגל יותר. הרב אסף נחשון מיבנאל ביוזמה מבורכת שהולכת ומתפשטת

אא

הרב אסף נחשון, חוזר בתשובה, נשוי, אב לארבעה ילדים, מתגורר ביבנאל ועומד מאחורי יוזמה מקסימה שהולכת ומתפשטת.

הכל התחיל בפוסט של נחשון בפייסבוק.

פרויקט "לחם לכולם" הנו פרויקט ייחודי אשר שם לעצמו מטרה למגר את תופעת הרעב בעולם. דרך הפעולה פשוטה ביותר. היא מבוססת בעיקרה על ההבנה הבאה: אדם שברשותו לחם לאכול הוא אדם שבע, וממילא מפחית ממניין הרעבים בעולם. לכן כל שעלינו לפעול למענו הוא לדאוג שלחם – כמו אויר ומים – יהיה בהישג ידיו של כל אדם. זו כל התורה על רגל אחת.

פעם בשבוע אני נכנס ל-4 המכולות ביישוב שלי. אני משלם מראש, או בדיעבד (כפי רצונו של המוכר), על כל הלחמים לאותו השבוע. הלחם האחיד- זה שאינו פרוס. לא לוקח את הלחמים לשום מקום. הם נשארים על המדף ומחכים. על המדף יש שלט "לחם אחיד חינם". כל מי שמעוניין יכול לקחת יחידה אחת של לחם כזה ובקופה הוא אינו משלם. אם בכל זאת הוא מעוניין לשים כמה שקלים בקופת הצדקה שמיוחדת לזה- אפשר.

לשאלות, תרומות, הצעות לסיוע (תפעול, שיווק, פתיחת עמותה, גיוס כספים, פנייה לעסקים קמעונאיים וכי"ב), הירשמות כרכז יישוב/שכונה ועוד, ניתן לפנות לאסף בטלפון: 0507-596280 או באימייל anahshon@gmail.com.

נחשון פנה אל בעל חנות מכולת ביישובו וקנה שלושה כיכרות לחם ביום למשך השבוע הקרוב לטובת הציבור. אט אט גדלה מכסת הלחמים עד, אשר כל הלחמים באותה חנות מכולת ניתנו בחינם לתושבים, וכל אחד תרם לקופת הצדקה הסמוכה לפי רצונו ויכולתו. כיום בשלוש מתוך ארבע המכולות ביבנאל ניתן לאכול לחם בחינם. לאחרונה גם במכולת הרביעית ניתנת מכסת לחמים מסוימת בחינם, ולא רחוק היום בו יהיה די כסף כדי לממן את כל הלחמים גם במכולת הרביעית.

אסף נחשון. "למגר את תופעת הרעב בעולם"אסף נחשון. "למגר את תופעת הרעב בעולם"

אז אפשר יהיה להגיד בפה מלא שיש בעולם יישוב אחד בו איש אינו משלם עבור לחם – קטן כגדול, עני כעשיר, יהודי כגוי. ואולם, לא צריך לחכות לאותו היום כדי להכריז קבל עם ועולם שכבר כיום ישנו יישוב אחד בו איש אינו רעב ללחם.

הפרויקט התרחב למקומות נוספים ברחבי הארץ: המכולת של מוטי בכפר סבא, מינימרקט החברים בגבעתיים. בכניסה למכולות מונח ארגז עם שלט: "לחם חינם. צריך – קח, יכול – תן".

יוזם הפרויקט מזמין את עם ישראל לצרף עוד מכולות, התהליך קל ופשוט. השלטים מוכנים רק צריך להדפיס. ניגשים למכולת עם 50 ש"ח, רוכשים בעזרתם לחמים. מבקשים מבעל המכולת שיציב את הארגז ועליו השלטים שהדפסתם. ובזכותכם עוד מכולת מציעה לחם חינם. כך שכל מי שצריך יכול פשוט לקחת בלי שאלות.

"בעזרת המוּדעוּת שנפיץ יחד לפרויקט, אנשים המבקרים במכולת וידם כן משגת – יקנו לחם וישימו בארגז, כך שהוא יהיה תמיד מלא. אתם מתחילים – וכולם ממשיכים אחריכם".

תגיות:חסדרעבלחם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה