מעניין

חתולים בצמרת: למה סרטוני חתולים טובים לבריאות

צפייה בסרטוני חתולים היא אחד מהשימושים הפופולאריים ביותר של האינטרנט בימינו. מחקר חדש מגלה: לסרטונים הללו יש תועלות אמיתיות

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

גם אתם מתענגים לעיתים על סרט יוטיוב של החתול הזועף או של חתלתולים משחקים עם תינוקות? אתם לא לבד. מחקרי על הרגלי שימוש באינטרנט של אנשים מגלים שוב ושוב שצפייה בסרטוני חתולים היא אחת מהפעילויות העיקריות שנעשות באינטרנט. באתר יוטיוב מופיעים למעלה משני מיליון סרטונים כאלה, שזכו עד היום לכמעט 26 מיליארד צפיות. לסרטוני חתולים יש יותר מספר צופים בממוצע מאשר לכל קטגוריה אחרת ביוטיוב.

מחקר שנערך לאחרונה על ידי פרופסור ג'סיקה גל מייריק מאוניברסיטת אינדיאנה מצא הסבר אפשרי לתופעה הזו. פרופסור מייריק סקרה 7000 אנשים הנהוגים לצפות בסרטוני חתולים – וגילתה שלהרגל הזה יש השפעה חיובית על מצב הרוח שלהם.

"יש אנשים שחושבים שצפייה בסרטוני חתולים אינה נושא רציני מספיק לחקירה אקדמית, אבל העובדה היא שזהו אחד מהשימושים הפופולאריים ביותר של האינטרנט היום", אומרת פרופסור מייריק. "אם אנחנו רוצים להבין טוב יותר את השפעות האינטרנט עלינו כאינדיבידואלים וכחברה, אנחנו לא יכולים להתעלם מחתולי אינטרנט".

תוצאות המחקר של מייריק הראו שצפייה בסרטוני חתולים גרמה לצופים להרגיש נמרצים וחיוביים יותר, והפחיתה חרדה ורוגז. אפילו אם הצפייה נעשתה באמצע לימוד למבחן או מטלה דומה, ההנאה מהוידיאו בדרך כלל גברה על תחושת האשמה על ביזבוז הזמן. "נראה שההפסקה שנלקחה כדי לצפות בסרטון חתולים סייעה דווקא לצופים להתמודד עם משימה קשה בהמשך", אומרת מייריק. והמסקנה המפתיעה ביותר מהמחקר? ייתכן, היא אומרת, שניתן לפתח סרטוני חתולים שישמשו כווריאציה זולה וזמינה של תרפיה בבעלי חיים.

תגיות:חתול

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה