חדשות כלכלה

"הנוער לא בקי בזכויותיו, ומעסיקים מנצלים את זאת"

האחראי על זכויות עובדים בהסתדרות הלאומית: בני נוער יוצאים לשוק העבודה בלי לדעת את זכיותיהם והם חוששים לדרוש אותן

אא

רבים מבני הנוער היוצאים אל החופשה הגדולה משתלבים בשוק העבודה, אך לעיתים רבות הם אינם מודעים לזכויותיהם כעובדים ולעיתים חוששים לדרוש אותן מחשש שמא יפוטרו.

על הנוער העובד בחופש לדעת כי לכל גיל וגיל קיים שכר מינימום ויש לתבוע תשלום העומד בדרישות החוק. הסכומים הם – עד גיל 16 18.81 ₪, עד גיל 17 20.15 ₪, ועד גיל 18 22.30 שקלים לשעה.

לא פעם נערים ונערות מועסקים ושכרם משולם באופן יומי ולא על פי שעה והתוצאה היא שהם משתכרים בסכומים של כעשרה שקלים לשעה, הרבה פחות משכר המינימום המתחייב בחוק.

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

חזי אופיר, האחראי על זכויות עובדים בהסתדרות הלאומית, פונה לנערים שחשים שנגרם להם עוול לפנות למרכז המידע של ההסתדרות הלאומית (*8882) או למשרד הכלכלה. הוא מזכיר כי מגיע להם גם החזרי נסיעות, מגבלה של שעות עבודה בשבוע, חובת מעסיק להסיע את העובד הביתה כשהעבודה מסתיימת בשעות מאוחרות כמו באולמות אירועים וכיוצא באלה, איסור על עבודה בסופי שבוע, גם לא באישור מיוחד, חצי שעת מנוחה אחרי כל 6 שעות עבודה והנחיות נוספות שמעסיקים אינם מקפידים עליהם.

בדבריו מדגיש אופיר כי "הנערים מגיעים חדורי מוטיבציה. הם עושים עבודה מצוינת. כשם יפנו את תשומת ליבו של המעסיק לכך שהם יודעים את זכויותיהם הדבר לא יגרום לכך שבהינף יד יעיפו אותם".

להערכתו, בחלק מהמקרים המעסיקים כלל אינם בקיאים בהנחיות החוק שכן אינם מעסיקים בני נוער במהלך השנה, ובמידה והנער העובד יפנה את תשומת ליבו הוא יקבל את הדברים.

תגיות:נוערעבודה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה