פיתוח האישיות

מחקר: כמה חברים ילד צריך על מנת להיות מאושר?

מחקר חדש שפורסם הבוקר חושף את המבנה החברתי המתאים ביותר לבני נוער: חבר אחד בלבד

אא

מחקר שנערך באוניברסיטת סאסקס באנגליה מורה כי חברוּת קרובה ותומכת אחת בלבד עשויה לתמרץ צעירים מרקע סוציו-אקונומי נמוך, ולגרום להם לשגשג גם בנסיבות חיים מאתגרות.

במהלך המחקר פנו החוקרים, בראשות ד"ר רבקה גרייבר מאוניברסיטת סאסקס, ל-409 בני נוער בגילאי 11-19 המתגוררים באזורים המאופיינים באוכלוסייה מרקע סוציו-אקונומי נמוך. המשתתפים, תלמידים בבתי ספר וקולג'ים, התבקשו למלא הערכות בנוגע לחבריהם הקרובים ולהתמודדותם עם בעיות.

מן המחקר נראה שחבר טוב אכן יכול את לשפר מצבם של בני נוער המגיעים מרקע קשה. חבר קרוב יכול להעלות את הביטחון העצמי ולתמוך בבני נוער המתמודדים עם בעיות הנוגעות לתעסוקה, בריאות והשתלבות בחברה. הסיוע שמעניקים החברים הוא, בין היתר, מוענק על ידי תכנון משותף, חשיבה חיובית ותמיכה רגשית.

אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: נתי שוחט / פלאש 90)

עוד נראה במחקר כי השתייכות ל"חבורה" עשויה להיות דווקא בעלת השפעה שלילית, במיוחד על נערים.

מן המחקר עולה עוד כי יש הבדל בין נערים לנערות: לדברי החוקרים, נערים מרוויחים יותר מחברות קרובה לעומת נערות, שאמנם זוכות לעידוד במסגרת יחסים קרובים עם חברה, אך מקבלות גם הרבה עצות רעות ונוטות לבחור בדרכי התמודדות לא יעילות, כמו עישון או שימוש בסמים.

ממצאים מפתיעים אלו הוסברו על ידי החוקרים בכך שלנשים יש נטייה להאשים את עצמן כשדברים משתבשים, בעוד שגברים מסוגלים יותר להבין שהם לא אשמים ולכן מצליחים לאמץ שיטות התמודדות שונות.

לדברי ד"ר גרייבר, "החברויות הטובות של בנים ובנות הן מקור חשוב של משמעות וכוח בהתמודדות עם מצוקה משמעותית. המחקר מלמד שחברויות בין בנים עשויות להיות אינטימיות, אמינות ותומכות, גם כאשר הם עומדים בפני לחצים חברתיים". 

תגיות:חבריםאושר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה