חדשות בארץ

המשט לעזה סוכל: חיל הים השתלט על הספינה

חיל הים השתלט על כלי השיט "מריאן" שהיה בדרכו להפרת הסגר הביטחוני הימי על רצועת עזה. בחסדי שמים עברה הפעולה בשקט, במהירות וללא נפגעים

אא

'משט החירות לעזה' הגיע לסיומו היום בסביבות השעה 5 לפנות בוקר, כשלוחמי שייטת 13 של חיל הים השתלטו על הספינה 'מריאן', אשר עמדה בראש המשט. שלוש הספינות האחרות, הקטנות יותר, הסתובבו בחזרה לאירופה.

כבר בשעת ערב מוקדמת, נותק הקשר הטכנולוגי עם ה'מריאן', ככל הנראה על ידי אמצעי שיבוש שהפעיל חיל הים, במסגרת ההכנות להשתלטות על הספינה.

בצה"ל מדגישים כי הפעולה בוצעה לאחר מספר רב של פניות למפליגים בכלי השיט בטווחים שונים בים. "בהתאם להחלטת הדרג המדיני ולאחר שמוצו כל הפניות בצינורות הדיפלומטיים למנוע מכלי השיט 'מריאן' להגיע לחופי רצועת עזה והפרת הסגר הימי, השתלטו הבוקר לוחמי זרוע הים על כלי השיט בטרם הגעתו לרצועת עזה", נמסר מדובר צה"ל. תהליך ההשתלטות היה קצר וללא נפגעים.

אילוסטרציה (צילום: shutterstock)אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את לוחמי השייטת על הפעולה המהירה והמוצלחת והבהיר כי מניעת הכניסה דרך הים נעשית בהתאם לחוק הבינלאומי, ואף קיבלה גיבוי מוועדה של מזכ"ל האו"ם. נתניהו הזכיר כי רק לפני שנה סיכל חיל הים ניסיון הברחה של מאות אמצעי לחימה שהובאו בספינה דומה ואשר היו מיועדים לפגוע באזרחי ישראל.

ראש הממשלה הוסיף כי "אין סגר על רצועת עזה. ישראל מסייעת להעברת סחורות וציוד הומניטרי לעזה – כ-800 משאיות מידי יום, שהכניסו בשנה האחרונה יותר מ-1.6 מיליון טון סחורות. ישראל מסייעת גם למאות פרויקטים הומניטריים באמצעות ארגונים בינלאומיים, לרבות הקמת מרפאות ובתי-חולים. ישראל היא מדינת שוחרת שלום שפועלת על פי החוק הבינלאומי כדי לאפשר לתושביה חיים בטוחים ולילדיה לגדול בשקט ובשלווה".

גם שר הביטחון משה יעלון בירך על הפעולה ואמר כי "אין מצור על עזה, אך לא נאפשר להבריח אמצעי לחימה שיופנו נגדנו. אנו מחויבים בראש ובראשונה לביטחונם של אזרחי ישראל, ועושים זאת באחריות ובשיקול דעת, תוך שמירה על החוק הבינלאומי".

תגיות:צה"לעזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה