בריאות ותזונה

הכירו את משחק המחשב שישדרג את הדיאטה שלכם

משחק מחשב שנשען על התניה ומתן חיזוקים הצליח לעודד אנשים להתמיד בדיאטה שלהם

אא

מחקר חדש מבית האוניברסיטאות הבריטיות אקסטר וקרדיף מוכיח שכן. חוקרים משתי האוניברסיטאות יצרו משחק מחשב שעובד על בסיס העקרונות הפסיכולוגיים המוכרים של התניה וחיזוק, שגם עזרו בעבר לטפל בחולי סוכרת ובמכורים לסמים.

המשחק מראה לשחקן רצף מתחלף של תמונות מזון כשעליו ללחוץ על כפתור כאשר הוא רואה מזון בריא, כגון סלט - ולא לעשות דבר כאשר הוא רואה מזון לא בריא, כגון פיצה. למעלה משמונים נבדקים, בני 23 עד 65, עם אחוזי שומן בינוניים עד גבוהים התנסו במשחק בצורה מקוונת, כאשר חצי מהם היוו קבוצת ביקורת והמשחק הראה להם תמונות של פריטים שאינם מזון.

המחקר הראה שבחצי השנה שלאחר הניסוי, ההתניה עבדה בקרב ארבעים הנבדקים שנחשפו לתמונות מזון. הנבדקים איבדו משקל בצורה "קטנה אך מדידה". בנוסף, בשאלון שנערך לפני החשיפה למשחק, אחרי החשיפה וחצי שנה אחריה, פחות נבדקים ציינו שהם מרגישים דחף או רצון לאכול מאכלים לא בריאים.

זו לא הפעם הראשונה רואים חיבור בין משחקים ותחום הבריאות: לא מעט אפליקציות כושר משתמשות באלמנטים של גיימיפיקציה כדי לגרום למשתמש להאריך את מסלול הריצה שלו או להקפיד על הדיאטה. משחקי הכושר של מיקרוסופט לקינקט או נינטנדו ל-Wii וה-Wii U רושמים בקביעות הצלחה מסחרית מרשימה בקהל הנישה שלהם.

ראש המחקר, ד"ר נטליה לורנס, הודתה בראיון שנתנה ל-BBC כי המחקר נמצא בשלבים בסיסיים, אך טענה שיש לו פוטנציאל. לורנס הוסיפה כי למרות יעילותו של המשחק, כדי לרזות, "צריך לקום מהכיסא ולהתעמל ולשלב זאת עם תזונה נכונה".

תגיות:מחשבהשמנהדיאטה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה