חדשות בארץ

מערכת חדשה תעדכן על "טומאת כוהנים" בבתי החולים "הדסה"

בית החולים "הדסה" החל להשתמש במערכת אלקטרונית ממוחשבת שנועדה להתריע בזמן אמת על "טומאת כוהנים". המערכת החדשה פועלת בבתי החולים בעין כרם ובהר הצופים

אא

האזהרה על "טומאת כהנים" מתייחסת לאיסור שחל על כהן להיטמא למת. כחלק מאיסור זה אין לכהן להיכנס לבית שיש בו מת או להתקרב לקבר, על מנת שלמור על קדושתו של הכהן בכל רגע.

בית החולים "הדסה" החל להשתמש במערכת אלקטרונית ממוחשבת שנועדה להתריע בזמן אמת על "טומאת כוהנים". המערכת החדשה פועלת בבתי החולים בעין כרם ובהר הצופים.

בכל כניסות בתי החולים נקבעו שלטים אלקטרוניים מאירי עיניים. כאשר בית החולים ללא טומאת כוהנים מופיע על הצג הכיתוב "ברוכים הבאים". כאשר קיימת בעיית "טומאת כוהנים" מופיע על הצג הכיתוב "אזהרת כוהנים".

בית החולים 'הדסה עין כרם', ירושלים (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)בית החולים 'הדסה עין כרם', ירושלים (צילום: הדס פרוש / פלאש 90)

המערכת פועלת באופן הבא: כאשר נפטר אדם ורופא מקליד תעודת פטירה, פעולה זו מחליפה את הכיתוב בצג מ"ברוכים הבאים " ל"אזהרת כוהנים". בזמן שהצג מורה על אזהרת כוהנים, כל מתחם בית החולילם במקומות המוכרים נאסר לכניסת כוהנים, עד אשר הנפטר יועבר אל חדר הנ]טרים המצוי מעבר לדלתות כפולות. אז יוחלף הכיתוב בצג חזרה ל"ברוכים הבאים".

כהן המגיע לשערי בית החולים וצריך להיכנס מידית לצורך גדול ישאל את רב המרכז הרפואי או יפנה לרבותיו.

על פי פסקי גדולי ישראל, חדרי הנפטרים ומקומות בעלי טומאה קבועה המצויים בבתי החולים, מופרדים מבתי החולים על ידי דלתות כפולות המונעות מעבר של טומאה אל מתחם בית החולים.

מבית החולים "הדסה" נמסר כי הוקמה מערכת בקרה למעקב תמידי על בקרת השלטים והליך פינוי הנפטרים במהירות האפשרית, תוך שמירה מלאה על כבוד המת ומשפחתו בשעותיהם הקשות. עוד נמסר מבית החולים כי בשבתות וימים טובים המערכת האלקטרונית אינה מופעלת.

תגיות:בית החוליםהדסה עין כרםרפואה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה