חדשות יהדות

הישג: הממשלה אישרה את ביטול רפורמת הגיור

המפלגות החרדיות ממשיכות להשיב את הגלגל לאחור: הממשלה וועדת השרים לענייני חקיקה אישרו את העברת בתי הדין הרבניים למשרד הדתות ואת ביטול רפורמת הגיור

אא

הישג נוסף למפלגות החרדיות: הממשלה אישרה את ביטול רפורמת הגיור, ואת העברת בתי הדין הרבניים למשרד הדתות.

הבוקר (א') אשרה הממשלה את העברת בתי הדין הרבניים ממשרד המשפטים לידי משרד הדתות. למרות שבמבט ראשון נראה כי מדובר בעניין פרוצדורלי במהותו, לזהותו של השר הממונה על בתי הדין ישנה משמעות רבה, משום שהוא קובע את המינויים באדמיניסטרציה של אחד המוסדות הדתיים החשובים ביותר בשירות המדינה, ובידיו להשפיע רבות על הרוח הנושבת במסדרונות בתי הדין. במפלגות החרדיות מקווים כי ההשפעה החרדית-תורנית על בתי הדין תגבר, מה שיסייע בבלימת הניסיונות הבלתי פוסקים לקעקע את חומות הדת במדינה.

העברת בתי הדין למשרד הדתות תאפשר לש"ס להתעסק בסוגיות הנוגעות למינויים בבתי הדין הרבניים. בין היתר, תוכל המפלגה לקבוע את הצורך במינוי דיינים נוספים, מינוי עובדים בבתי הדין הרבניים ומינוי זמני של דיינים לבית הדין הגדול.

השר לשירותי דת דוד אזולאי אמר לאחר אישור הממשלה: "אני שמח שבתי הדין הרבניים חזרו לביתם הטבעי במשרד לשירותי דת לאחר תקופה ארוכה. אפעל לשיפור וייעול ממערכת בתי הדין הרבניים לטובת עם ישראל".

דוד אזולאי (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)דוד אזולאי (צילום: מרים אלסטר / פלאש 90)

כמו כן אישרה הממשלה את ביטול רפורמת הגיור. כזכור, בכנסת הקודמת הציע אלעזר שטרן להוציא את מערך הגיור משליטתה הבלעדית של הרבנות הראשית ולאפשר לרבני ערים לגייר באופן עצמאי. זוהי פרצה חמורה ביותר בהלכה היהודית. בסיעתא דשמיא, הבוקר בוטלה רפורמה זו והסמכויות יחזרו לידי הרבנים הראשיים.

תגיות:רפורמהגיור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה