בריאות ותזונה

מה הקשר בין כאבי ראש לבין שימוש בסמארטפון?

סובלים מכאבי ראש תכופים? ייתכן שזה קשור לשימוש מוגבר במכשיר הסמארטפון שברשותכם. לפניכם חמישה טיפים למניעת המצב הזה

אא

1. Computer Vision Syndrome זהו שמה של התופעה שאנו חווים משימוש יתר בסמארטפונים, מחשבים וכדומה. אז מה זה אומר? כל בהייה ממושכת במסכים הדיגיטליים, יוצרת 'לחץ' מסיבי על העיניים ומסכנת בצורה משמעותית לא רק את יכולת הראייה אלא אף יכולה לגרום לדימומים ברקמת העין. אך זה אינו סוף פסוק: כ-70 אחוזים מהאוכלוסייה האמריקנית שדיווחו על שימוש יתר במכשירים דיגיטליים, דיווחו גם על שלל סימפוטמים מפחידים כגון כאבי ראש, מיגרנות, עיניים יבשות ואדומות, טשטוש ראייה, בעיות ריכוז וכאבים ראומטיים (או אם תרצו 'טרואמטיים').

2. לא פעם אנחנו מוצאים עצמנו 'בוהים' במסך הסמארטפון, בשעת לילה מאוחרת או בהעדר תאורה מספקת. התאורה הלקויה של מכשיר הסמארטפון היא זו האחראית על תחושת העייפות, הסחרור וכאבי הראש שאנו מרגישים. 

3. עצם תנועת ההבטה למטה, אל מסך הסמארטפון, היא בעייתית כשלעצמה וגורמת לנו לאמץ את הצוואר יתר על המידה. מצב זה מהווה קטליזטור לכאבי ראש, כאבי צוואר וכתפיים תפוסות. אז מה לעשות? רצוי לגוון בין התנוחות או להיעזר באביזרים שונים להנחת הטלפון מולכם, באופן שלא תצטרכו להתאמץ כל כך. 

4. מממצאי מחקר שנעשה אשתקד ופורסם ב-USA Today עולים נתונים מדאיגים ביותר, בנוגע לזמן השימוש בסמארטפונים של אזרחים אמריקניים: נמצא כי למעלה מ-60 אחוזים מכלל האוכלוסיה האמריקנית, מבלים כשש שעות בממוצע מול מסכים דיגיטליים שונים (סמארטפון, טאבלט, מחשב וכו') - דבר המזיק נזק בלתי הפיך לצוואר, לעיניים, לגב ולראש. 

ומה באשר לאנשים שכל עבודתם היא מול מחשב או סמארטפון? מומחים ממליצים לבצע הפוגות תכופות מבהייה במסך, וכן להיעזר במגן מסך, שתפקידו למנוע את ההשתקפות המסנוורת על המסך (האחראית על הקושי להתרכז בקריאת המלל שעל המסך, ומגבירה את הסיכוי לכאבי ראש חזקים). 

5. נסו לא לבדוק הודעות או מיילים חדשים שהתקבלו אל מכשיר הסמארטפון שלכם, מדי כמה שניות. מצב זה מסיח את דעתכם מהפעולה שבה אתם עוסקים כרגע, וגורם לעומס מחשבתי ורגשי, שבסופו של דבר יתנקז אל הראש שלכם. 

 

תגיות:מענייןטכנולוגיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה