חדשות בארץ

כיצד סיבך בג"ץ את ראש הממשלה נתניהו?

הבוקר (ג') דנו שופטי בג"ץ בעתירתה של מפלגת "יש עתיד" אודות תפקודו של ח"כ יעקב ליצמן כ"סגן שר בתפקיד שר" ובמקביל גרמו לראש הממשלה לכאב ראש אדיר

אא

חמישה שופטי בג"ץ – הנשיאה מרים נאור, המשנה לנשיאה אליקים רובינשטיין, השופט סלים ג'ובראן, השופט חנן מלצר והשופט ניל הנדל – דנו הבוקר (שלישי) בעתירת שהגישה 'יש עתיד' נגד המינוי של ח"כ יעקב ליצמן לתפקיד "סגן שר במעמד שר" במשרד הבריאות.

הדיון עסק בעיקר בעובדה שליצמן מכהן למעשה כשר במשרה מלאה, כך שאין כל היגיון בהמשך ההסדר המעורפל של 'סגן שר במעמד שר', כך לעמדת העותרים, אותה שמעו השופטים באהדה רבה.

"אז למה הרב ליצמן לא רוצה להיות שר? אז למה שהרב ליצמן לא יהיה שר, ובא לציון גואל?” תהה היום (ג) שופט בג”ץ אליקים רובינשטיין, בדיון בעתירתה של מפלגת יש עתיד נגד מינויו של ליצמן כסגן שר הבריאות במעמד שר.

רובינשטיין אף סיפק רקע היסטורי ופוליטי: “השתאיתי כל השנים על החידה הזו, כי בראשית המדינה היה את מנהיג אגודת ישראל הרב יצחק מאיר לוין שהיה שר, כך שאין בעיה אידיאולוגית".

ביבי נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם / פלאש 90)ביבי נתניהו (צילום: מרק ישראל סלם / פלאש 90)

ההכרעה בעתירה צפויה בשבועות הקרובים, אך סוגיית תפקידו המדויק של ליצמן אינה הבעיה הקשה, משום שאם בג”ץ יאלץ אותו להכריע בין מינוי לשר או התפטרות ממשרד הבריאות, מן הסתם יקבל ליצמן את אישורם של האדמו"ר מגור ומועצת גדולי התורה להתמנות לשר, "ובא לציון גואל", כלשונו של השופט רובינשטיין.

הסיפור המרכזי בעתירה התגלגל דווקא במקרה. השופט מלצר העיר כי קיים חוק יסוד, שאינו מאפשר לראש הממשלה לכהן בקביעות בתפקידי שר. ראש הממשלה בנימין נתניהו מחזיק כעת, בנוסף לתפקידו כראש הממשלה גם כשר בארבעה משרדים: הבריאות, החוץ, התקשורת ושיתוף הפעולה האזורי.

השופטים הציעו לעותרים לתקן את העתירה, אותה יגישו בתחילת השבוע הבא. כפי שזה נראה, היא תתקבל במלואה.

הוראתו הצפויה של בג”ץ למינוי ארבעה שרי ממשלה נוספים, היא מתכון בטוח לכאב ראש אדיר עבור נתניהו, הנדרש גם כך ללהטט בלוליינות עם 5 סיעות הקואליציה על גבי החבל הדק של ממשלתו הצרה. הסצנה שסיפקה הכנסת אך אמש, בשעות הקטנות של הלילה, במתווה התקציב, תהווה בסך הכול דוגמית למה שצפוי להתרחש בכנסת בכל חוק משמעותי או שינוי כלשהו בכל נושא פוליטי בשנים הקרובות.

בעוד ליצמן צריך לשלוח ללפיד זר פרחים על השדרוג במעמדו וההעלאה במשכורתו, נתניהו בוודאי מעוניין לשלוח ליריבו המר כמה זרי קוצים דוקרניים במיוחד על הפלונטר אליו הצליח לפיד להכניסו.

תגיות:בד"ץביבי נתניהו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה